عصر خودرو

بازار نفت بحران را پشت سر گذاشت؟

عصر بازار- قیمت نفت خام برنت با افزایش ۱۹ سنتی، به ۴۳ دلار و ۷۲ سنت رسید.

بازار نفت بحران را پشت سر گذاشت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، در ماه گذشته قیمت نفت برنت حدود 12 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده بود.

    نرخ نفت وست تگزاس آمریکا نیز 16 سنت نسبت به آخرین روز معاملات جولای افزایش یافت. WTI در جولای 13 درصد افت قیمت پیدا کرده بود.

    بانک ANZ اعلام کرد که «قیمت نفت رو به افزیش است، ولی هنوز جهان با عرضه بیش از حد نفت مواجه خواهد بود.» بورس سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد: «رشد تولید نفت خام در آمریکا در هفته گذشته و بازگشت تولید در کانادا و نیجریه باعث شده که به تعادل رسیدن بازار نفت مجددا با مشکل مواجه شود. علاوه بر این، ذخایر بنزین با رشد مواجه شده است.»

    با توجه به کاهش تقاضا، عربستان سعودی قیمت نفت خام سبک خود را کاهش داد؛ میزان کاهش بشکه ای 1.30 دلار بوده است.  این بیشترین تخفیف در یک سال گذشته بوده است.
    انتظار می رود در ماه اکتبر تقاضا حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد. در عین حال، میزان تولیدات اوپک به بیشترین حد خود در تاریخ رسید.

    شرکت نفت دولت لیبی اعلام کرد که «طبق توافق میان دولت و نیروهای نظامی، بنادر نفتی مسدود شده این کشور مجددا بازگشایی شده و لیبی می تواند در آینده صادرات خود را به میزان گذشته برساند.»

    در کره جنوبی صادرات نفت به کمترین حد خود که بیش از انتظار بود، رسید. صادرات این کشور با کاهش 10.2 درصدی روبه رو شد و به میزان 41.05 میلیارد دلار رسید.

    برچسب ها