عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد:

اوکراین مشتری نفت ایران شد

عصر بازار- وزیر نفت با اشاره به درخواست اوکراین برای واردات نفت ایران، از مذاکره با این کشور برای ترانزیت نفت و گاز به جمهوری چک و اسلواکی خبر داد.

اوکراین مشتری نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه امروز در حاشیه دیدار با «ایگور تاسالیک» وزیر انرژی و استخراج زغال سنگ اوکراین، با بیان اینکه اوکراینی‌ها در این دیدار نسبت به واردات نفت خام و گاز ایران برای ترانزیت به اروپا مباحثی را مطرح کردند، گفت: پیشنهاد ایران برای آغاز همکاری با این کشور اروپایی، تامین نفت اوکراین بوده که البته باید توجه داشت که نیاز آنها محدود است.

    وزیر نفت با اعلام اینکه ظرفیت پالایشگاه نفت اوکراین پایین بوده و این کشور واردکننده فرآورده نفتی است، تصریح کرد: اوکراین بر ترانزیت نفت و گاز ایران به کشورهای شرق اروپا تاکید دارد.

    این عضو کابینه یازدهم با تاکید بر اینکه اوکراین دارای شبکه انتقال قوی بوده و قرار است مذاکرات بیشتر در زمینه ترانزیت ادامه یابد، اظهار داشت: باید ببینیم آیا از نظر اقتصادی و عملی، اجرای این طرح‌ها امکانپذیر است که ایران بخشی از نفت کشورهای چک و اسلواکی را از طریق اوکراین ترانزیت کند.

    وزیر نفت موضوع ترانزیت را مهمترین محور مذاکرات امروز با طرف اوکراینی عنوان کرد و افزود: اوکراین صنایع پیشرفته‌ای در زمینه ماشین های دوار دارد و هم اکنون، از طریق شرکت‌های ایرانی، برای توربین و کمپرسورهای صنعت گاز با آنها همکاری می‌کنیم.

    این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این که شما سال گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر اوکراین، حضور آنها در پروژه‌های نفتی ایران را منوط به فاینانس پروژه از طریق نظام بانکی اعلام کردید، آیا در این زمینه گشایشی حاصل شد، خاطرنشان کرد: در این زمینه آنها به دلایل مشکلات خارجی، پیشرفتی نداشتند.

    برچسب ها