عصر خودرو

در ۴‌ ماه امسال به ثبت رسید؛

رشد ۲۰۰ درصدی ارزش معاملات آتی سکه

عصر بازار- همزمان با پیشتازی سکه در بازارهای سرمایه‌گذاری ایران، ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالا هم در چهارماه امسال ۲۰۰ درصد رشد کرد و به ۱۰ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

رشد ۲۰۰ درصدی ارزش معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از همشهری، همزمان با افزایش تحلیل‌ها در مورد افزایش قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی قیمت هر سکه بهار آزادی در بازارهای نقد و آتی داخلی نیز دستخوش تغییر شده به‌طوری که فعلا سکه پیشتاز همه بازارهاست و سرمایه‌گذارانی که ابتدای امسال سکه خریده‌اند نسبت به سایر بازارها سود بیشتری کرده‌اند.

    اطلاعات عملکرد بازارها نشان می‌دهد که در 4ماه امسال سرمایه‌گذاران در بورس 7درصد و در فرابورس 2.2درصد زیان کرده‌اند اما بازار سرمایه‌گذاری در سکه طلا داغ بوده و به‌طور میانگین قیمت هر سکه بهار آزادی در این مدت 7.7درصد رشد کرده است. به تبع این تحولات قیمت هر سکه بهار آزادی در معاملات آتی بورس کالا هم رشد کرده است. قیمت هر دلار آمریکا و یورو نیز در محدوده 2.2 تا 1.2درصد رشد در نوسان است.

    تحلیلگران بر این باورند با توجه به افزایش نقدینگی در بازارهای جهانی و همچنین بازارهای داخلی احتمال کاهش ارزش دلار و تغییر نرخ بهره و به تبع آن افزایش قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی بسیار وجود دارد. قیمت طلا به‌طور پایه‌ای از نرخ تورم و عرضه و تقاضای پول تأثیر می‌پذیرد.

    رشد معاملات آتی سکه طلا

    آمار معاملات بورس کالا نشان می‌دهد که در 4ماهه امسال ارزش کل معاملات آتی سکه نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 200درصد رشد کرده است. این به معنای آن است که امسال سرمایه‌گذاران نسبت به پارسال 7هزار میلیارد تومان معادل 2میلیارد دلار سکه بیشتری خریده‌اند. سال گذشته سرمایه‌گذاران در طول 4‌ماه 3661میلیارد تومان سکه در معاملات آتی بورس کالا خریدند که این مقدار امسال به 10هزارو 869میلیارد تومان رسیده است.

    برچسب ها