عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات؛

برنده شدن دموکرات‌ها برای بازار ایران بهتر است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات معتقد است: برنده شدن دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از نظر روانی برای بازار ایران بهتر است و تاثیرات آن از دو یا سه ماه مانده به این انتخابات در بازار ایران قابل مشاهده است.

برنده شدن دموکرات‌ها برای بازار ایران بهتر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سید رضا علوی به تغییرات در راس سازمان بورس اوراق بهادار اشاره و افزود: شاپور محمدی از چهره‌های شناخته شده و شخصیت‌های علمی هستند و مسلما حقوقی‌ها از آمدن وی استقبال خواهند کرد. علاوه بر اینکه محمدی از جنس بازار سرمایه است و مشکلات این بازار بهتر درک می‌کند. در مجموع امیدواریم رئیس جدید سازمان بورس مشکلات بنیادی بازار را حل کند.

    وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصاد، بورس، رکود کنونی و قیمت‌های جهانی،  بازار در کوتاه مدت انتظاری از رئیس جدید سازمان ندارد. اما در بلند مدت با تغییرات در هیئت مدیره و رئیس امیدوار به حل مشکلات هستیم.

    علوی به صنایع معدنی و فلزی اشاره و اضافه کرد: در حالی شرکت‌های معدنی و فلزی وابستگی زیادی به قیمت‌های جهانی دارند که فاکتورهای داخلی نیز بر آنها موثر هستند. اما در کل خوش بینی چندانی نسبت به این گروه نمی‌رود.

    مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در خصوص بازارهای جهانی نیز بیان کرد: آمریکا تا زمان انتخابات در نظر دارد رونق را در اقتصاد داشته باشد و به همین دلیل فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را افزایش نداده است و شاخص دلار افت کرده است. در ادامه به تبع این مهم قیمت‌های کامودیتی‌ها افزایش یافته است.

    وی در تشریح تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار ایران نیز اظهار کرد: گفته‌های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا با عمل آنها متفاوت است و اگر حتی ترامپ نیز رئیس جمهور شود، بسیاری از تهدیدهای خود را عملی نمی‌کند. در واقع ادعاهای انجام شده بیشتر نطق‌های انتخاباتی هستند و بیشتر تاثیرات روانی دارند. این تاثیرات از دو یا سه ماه مانده به این انتخابات در بازار ایران قابل مشاهده است.

    علوی برنده شدن دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از نظر روانی برای بازار ایران بهتر دانست و گفت: سیاست‌های کلان آمریکا در سطح بالاتری از ریاست جمهوری این کشور تعیین می‌شود و هر گروهی که سر کار بیاید، بخش بزرگی از این سیاست‌ها ثابت می‌ماند.

    این فعال بازار سرمایه امیدوار است با روند مثبت گزارش‌های سه ماهه برخی ازشرکت‌ها، در بهبودی در وضعیت صنایع حاصل شود. به گفته وی، لغو تحریم‌ها بر گروهی از پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها اثر مثبت داشته است.

    برچسب ها