عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته؛

نوسان ارز به بازار سکه رونق داد

عصر بازار- بازار قراردادهای آتی سکه اولین روز کاری هفته را در شرایطی پشت سر گذاشت که نوسان قیمتی ارزها موجب شد تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار داخلی افزایش یابد که این موضوع بر روند مثبت قیمت ها در بازار آتی سکه نیز تاثیرگذار بود.

نوسان ارز به بازار سکه رونق داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته، برخلاف کاهش قیمت دلار، بهای یورو و ین در مسیر افزایشی قرار گرفت و تغییرات این دو ارز در بازار خودنمایی کرد. تغییرات ین و یورو روز یکشنبه هم زمان در بازار آزاد و مرکز مبادلات ارزی قابل مشاهده بود. بر همین اساس این امر معامله گران بازار ارز را به سمت بازار سکه کشاند.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 126 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/57 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد 0/62 درصدی به قیمت یک میلیون و137 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 151 هزار تومان معامله و با افزایش 0/57 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند نیز با 0/62 درصد افزایش به قیمت یک میلیون و 165 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و 185 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/62درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 9هزار و 496 قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و  121 میلیارد ریال رسید.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، برخلاف کاهش قیمت دلار، روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی با 6 هزار تومان افزایش به بهای یک میلیون و 117 هزار تومان رسیده بود، اما در طول روز با نوساناتی که تجربه کرد در کانال 115 هزار تومانی باقی ماند. افزایش بهای سکه بیش از هر چیز انعکاسی از رشد قیمت اونس در بازارهای جهانی روز جمعه و نوسانات نرخ ارز بود. اونس در آخرین روز کاری بازارهای جهانی تا میانه کانال هزار و 300 دلار بالا رفت.

    به این ترتیب قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب با قیمت‌ یک میلیون و 114 هزار تومان و یک میلیون و 115 هزار تومان معامله شد.

    همچنین نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز با افزایش اندکی رو به رو شد و به ترتیب با قیمت‌های 560 هزار تومان و  292 هزار تومان به فروش رسید.

    هرگرم طلای 18 عیار نیز، طی این روز 113 هزار و 950 تومان قیمت داشت.

    برچسب ها