عصر خودرو

زنگنه اعلام کرد؛

صادرات نفت ۲.۵ میلیون بشکه شد

عصر بازار- وزیر نفت با اشاره به افزایش حجم صادرات نفت و میعانات گازی ایران به ۲.۵ میلیون بشکه در روز گفت: قراردادهای جدید توسعه‌ای صنعت نفت، هفته جاری در دولت تصویب‌می شود.

صادرات نفت ۲.۵ میلیون بشکه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلیت مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در ستاد اقتصاد مقاومتی تأیید و قرار شد این مدل برای تصویب در جلسه هیئت دولت مطرح و بررسی شود، گفت: چهارشنبه هفته جاری در جلسه هیئت دولت بررسی تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در برنامه قرار دارد.

    وزیر نفت با اعلام اینکه شرکت‌های خارجی می‌آیند و با شرکای ایرانی خود که دولتی نیستند فضای همکاری و شراکت تعریف می‌کنند و در مناقصات پروژه‌های نفتی ایران شرکت می کنند، تصریح کرد: تاکنون شرکت‌های متعدد خارجی آمده‌اند، در حال مطالعه وضعیت صنعت نفت ایران برای مشخص کردن فضای کار در زمان برگزاری مناقصات هستند و تاکنون پیشنهاداتی را نیز برای برخی میادین نفتی و گازی داده اند که از طرفی پیشنهادات آنها در دست بررسی است و از طرفی خودشان در حال مطالعه بیشتر هستند.

    این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه شرکت‌های خارجی باید بیایند در ایران  و در همه حوزه ها به خصوص نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری کنند و آنها علاقه مندی برای سرمایه گذاری داراند و در حال مذاکره در این خصوص هستند، اظهار داشت:  پس ما باید پیامی که برای آنها می فرستیم این باشد که در ایران ثبات، قوام و فضای همدلی وجود دارد که این مقام مسئول در خصوص زمانبندی برای اجرای IPC هم توضیح داد: پیش بینی می‌شود این هفته مصوبه دولت بیرون بیاید و مراحلش طی شود و کار جلو رود.

    وی افزود: مشخص نیست که دور اول تعداد زیادی از پروژه‌ها به مناقصه گذاشته شود، بلکه مناقصات را با تعیین زمان بندی و یک به یک برگزار می‌کنیم.

    زنگنه با اعلام اینکه شرکت‌های زیادی آمدند و یادداشت تفاهم با ایران امضا کرده اند، تبیین کرد: برخی شرکت‌های نفتی خارجی زودتر آمده‌اند و اطلاعات را گرفته اند و مطالعات و بررسی‌های خود را شروع کرده‌اند؛ ضمن آنکه بیشتر این کشورها اروپایی هستند، اما از شرکت‌های آسیایی هم هستند.

    وزیر نفت درباره آخرین وضعیت صادرات نفت ایران هم توضیح داد: هم اکنون میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران 2.5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

    زنگنه وضعیت عرضه و تقاضا را مهمترین عامل تعیین قیمت نفت عنوان کرد و یادآور شد: هنوز در بازار میزان عرضه بیش از تقاضا است و این مهمترین عامل پایین ماندن قیمت نفت خام بوده و برآوردها این است که عرضه و تقاضا در حال رسیدن به توازن است.

    وزیر نفت در خصوص حوادث اخیر در صنعت پتروشیمی هم با بیان اینکه برقراری ایمنی و سختگیری‌های انضباطی در بخش ایمنی باید به یک فرهنگ در کار تبدیل شود، خاطرنشان کرد: هیچکدام از حوادثی که رخ داده بود، عمدی نبوده است.

    برچسب ها