عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از معارفه «اپرداز»؛

فردا ۹ درصد از سهام آتیه داده پرداز به فرابورس می آید

عصر بازار- ۹ درصد از سهام «اپرداز»، فردا در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می شود.

فردا ۹ درصد از سهام آتیه داده پرداز به فرابورس می آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، صبح امروز جلسه معارفه شرکت آتیه داده پرداز در فرابورس ایران برگزار شد. در این جلسه که به دلیل عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس برگزار شد، مدیران این شرکت خبر از عرضه 9 درصد از سهام این شرکت در روز 12 مرداد دادند. 

    در این جلسه، امیرجلیلوند، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: عمده فعالیت این شرکت که از انواع شرکت های دانش بنیان با زیر ساخت تکنولوژی است، تاکنون عمده فعالیت های خود را در صنعت پیام کوتاه متمرکز کرده است. البته پیام کوتاه های این شرکت، با سایر سرویس های ارائه دهنده پیامک متفاوت است و در واقع کمتر به عنوان پیامک تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه عمدتا در حوزه هایی که پیامک ها، هدف گذاری شده باشند و مشترکان بخواهند از آن پیامک ها استفاده کنند، خدمات این شرکت به کار گرفته می شود. از جمله آن ها می توان به پیامک های بانکی اشاره کرد. 

    او در ادامه افزود: سهم اپراتورهای تلفن همراه برای تامین پیام کوتاه به این صورت است که همراه اول 77.6 درصد از پیامک ها را تامین می کند، پس از آن اپراتور ایرانسل 21.4 درصد از نقش تامین کنندگی را بر عهده دارد و رایتل با سهم یک درصدیف کمترین میزان تامین پیامک ها را بر عهده دارد. همچنین سهم بازار شرکت آتیه داده پرداز در صنعت پیام کوتاه حدود 41 درصد است. 

    جلیلوند خاطرنشان کرد: در برنامه های آتی این شرکت، حرکت به سمت مدل های کسب و کار مبتنی بر اینترنت، کاهش وابستگی به درآمد پیام کوتاه، توسعه فعالیت ها در حوزه بانکداری الکترونیک و پیوستن شرکت با شرکای خارجی قدرتمند، کسب درآمد از زیرساخت های سخت افزاری با تمرکز بر ارائه خدماتی استاندارد متمایز برای مشتریان ویژه بانک هاست. 

    در شرایط کنونی، این شرکت با 23 بانک و تمام موسسات اعتباری و بانکی  برای ارسال پیام کوتاه این شرکت ها و ارایه گزارش های مالی آنها همکاری دارد.

    او با بیان اینکه این موضوع خود نقطه قوت شرکت محسوب می شود، می افزاید: درشرایطی که هرروز بازار پیام کوتاه درحال کوچک شدن هست و جایش را شبکه های مجازی گرفته ، درنتیجه ارسال پیامک های بانکی، بازاری ثابت است که ریسک زیادی ندارد.

    وی می گوید: اکثر رقبای ما که فعالیتی مشابه دارند؛ بخش اعظمی ازکار آنها ارسال پیامک های تبلیغاتی است که در سالهای اخیر بسیار کاهش یافته زیرا مشترکان تلفن همراه تمایلی به دریافت اینگونه پیامک ها ندارند.

    جلیل وند با بیان اینکه شرکت 700مشتری حقوقی دارد، محصولات و خدمات این شرکت را به این ترتیب ؛ ارسال و دریافت پیام کوتاه، ارایه راهکارهای مبتنی بر پیام رسانی از طریق اینترنت همراه ، ارایه راهکارهایی درحوزه بانکداری الکترونیک و ارایه نرم افزارهای خاص منظوره تلفن همراه عنوان کرد.

    به گفته وی، سرمایه آتیه داده پردازان، دانش بنیان بوده و مبتنی بر راه حال خاص منظوره است به عبارتی دیگر ما فقط تولیدات نمی فروشیم، بلکه سرویس هم ارایه می دهیم.

    به عقیده جلیل وند؛ به دلیل فعالیت های خاص آتیه، این شرکت در فضای رقابت شرکت گرانی است زیرا کارش ارسال پیام های کوتاه تبلیغاتی نیست و مشخصا با بانکها قراردادها دارد.

    او افزود: ماهانه یک میلیارد و 200 میلیون پیامک ازسوی این شرکت ارسال می شود که 95 درصد آنها خاص است.

    او درباره ریسک بازار فعالیت این شرکت ادامه می دهد: هم اکنون نزدیک به 75 درصد ازمشترکان همراه اول پیام کوتاه تبلیغاتی دریافت نمی کنند، به همین دلیل کار ما که ارسال پیامک های خاص است ، تحت تاثیر کوچک شدن این بازار قرار نمی گیرد .

    جلیل وند، طراحی و ارایه نرم افزار 90،  جام ملت های اروپا، اپلیکیشن هفت هشتاد، ارایه سامانه چابک به بانک های انصار ، آینده و شهر ، موبایل بانک همراه شهر و تعدادی دیگر نرم افزار دانست و تاکید می کند: بدین ترتیب ما با چنین خدماتی نگرانی از بازار پیامک های کوتاه نداریم.

    جلیل وند حاشیه سود این شرکت را از سال 91 تا 95 بدین ترتیب گزارش داد: 10 ، 18 ، 14 ، 21 و 16 درصد حاشیه سود شرکت در5 سال اخیر است.

    او توضیح می دهد: درمجموع شرکت درسه ماهه اول سال بازار چندان درخشانی ندارد. زیرا تعطیلات در 3 ماه ابتدایی سال زیاد است. 

    مدیرعامل آتیه داده پردازان می افزاید: هم اکنون این شرکت 117 ریال بابت هرپیامک بانکی دریافت می کند و سال گذشته 6 میلیارد و 300 میلیون تومان و امسال نیز 10 میلیارد تومان سود تقسیم کرده است .

    او با بیان اینکه این شرکت خانوادگی نیست و تنها یک سهامدار حقوقی دارد، بیان می کند: فردا 9 درصد از سهام هرکدام از سهامداران عرضه می شود، و پس از آن هیچ عرضه ایی صورت نمی گیرد .

    جلیل وند تعداد نیروهای انسانی شرکت را 76 نفر عنوان کرد و گفت: مهمترین دارایی شرکت نیروی انسانی است زیرا شرکت دانش بنیان بوده و جذب و نگهداری این نیروها از اهداف ما محسوب می شود.

    پس از آن، مدیرمالی این شرکت، سود خالص پیش بینی شده این شرکت برای سال جاری70 تومان است که در سه ماه ابتدایی، 100 درصد آن، یعنی 19 تومان پوشش داده شده است. هم اکنون نیز برنامه ای برای افزایش سرمایه شرکت در دستور کار نیست وتصمیم گیری در این مورد به نظر سهامداران عمده این شرکت بستگی دارد.

    برچسب ها