عصر خودرو

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام کرد;

ایران،آمریکا، چین و هند بیشترین متقاضی گاز در آینده نزدیک

عصر بازار- دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز افزود: در سالهای آینده، تقاضا برای مصرف گاز افزایش می یابد که در این زمینه، چین، آمریکا، هند و ایران بیش از نیمی از تقاضای جدید را به خود اختصاص می دهند.

ایران،آمریکا، چین و هند بیشترین متقاضی گاز در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدحسین عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در همایش پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت ملی گاز ایران گفـت: هم اکنون ٩٨ درصد انرژی کشور از طریق نفت و گاز تامین می شود و لازم است میزان استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در کشور گسترش یابد.

    وی ادامه داد: مصرف انرژی در کشور هم اکنون بیشتر محدود به نفت و گاز است و در ٢٥ سال آینده نیز این رویه ادامه می یابد و تقاضا سه برابر خواهد شد.

    به گفته عادلی هم اکنون به ترتیب مصارف خانگی و نیروگاه ها بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص داده اند.

    این مقام مسؤول تصریح کرد: این رویه در آینده تغییر خواهد کرد و در آینده سهم بخش نیروگاهی از خانگی بیشتر می شود.

    وی با اشاره به برنامه های بهینه سازی مصرف انرژی در کشور گفت: اگر بهره وری افزایش یابد، مصرف گاز کشور 20 درصد کمتر می شود و می توانیم این گاز را به صادرات اختصاص دهیم.

    عادلی با بیان این که ایران بازیگر بالقوه بازار گاز است، خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان معتقدند در عصر طلایی گاز قرار داریم و این سوخت، خورشیدی در حال طلوع است.

    دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در ادامه به بازار جهانی گاز اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا که از سال 2005 واردکننده گاز بود از ابتدای امسال به صادرکننده گاز تبدیل شده است و استرالیا نیز به عنوان یک تولیدکننده متوسط تا چندسال آینده قطر را پشت سر می گذارد.

    عادلی به بخش واردات نیز اشاره کرد و گفت: چین و هند با پشت سرگذاشتن ژاپن به بازیگران جدیدی در بخش واردات گاز تبدیل می شوند.

    دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز افزود: در سالهای آینده، تقاضا برای مصرف گاز افزایش می یابد که در این زمینه، چین، آمریکا، هند و ایران بیش از نیمی از تقاضای جدید را به خود اختصاص می دهند.

    برچسب ها