عصر خودرو

روزنامه مرکوری نیوز آمریکا گزارش داد؛

کاهش حیرت آور هزینه تولید نفت شیل آمریکا به ۲ دلار در هر بشکه

عصر بازار- روزنامه مرکوری نیوز آمریکا از کاهش حیرت آور هزینه تولید برخی شرکت های تولیدکننده نفت شیل در آمریکا خبر داد. هزینه تولید شرکت پایونیر در حوزه پرمین به ۲ دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

کاهش حیرت آور هزینه تولید نفت شیل آمریکا به ۲ دلار در هر بشکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این روزنامه نوشت: کاهش اخیر قیمت های نفت زندگی را برای تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) که به لحاظ مالی در شرایط دشواری قرار دارند، سخت می کند، زیرا افزایش روزافزون کارایی تولید نفت شیل(نفت ماسه ای) به طور مرتب از قدرت تاثیرگذاری سیاست اوپک مبنی بر از میدان به در کردن رقبا با استفاده از افزایش تولید و کاهش قیمت می کاهد.

    « ماه ژوئیه 2016(11 تیر تا 10 مرداد) ماه مصیبت باری برای قیمت نفت بود، زیرا بهای طلای سیاه با بیش از 12 درصد کاهش به کف سه ماهه رسید.»
    این روزنامه به نقل از تحلیلگران نوشت، هنوز از تاثیرگذاری عواملی که در 2 سال گذشته کاهش قیمت نفت را تسریع کرده اند، کاسته نشده است.
    «هر چند این باور که تولیدکنندگان جهانی نفت سرانجام با جلوگیری از افزایش عرضه، مانع کاهش سطح قیمت ها خواهند شد، هم اکنون از کاهش بیش از اندازه قیمت های نفت ممانعت می کند، نیروهای عرضه و تقاضا همچنان در حال تاثیرگذاری هستند.»
    همچنین به نظر می رسد بهبود نسبی موقت بازار نفت و کاهش مازاد عرضه در نتیجه اختلال پیش آمده در تولید نفت کانادا، نیجریه و ونزوئلا با افزایش تولید نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا خنثی شده است.
    رویترز بر اساس اطلاعات مربوط به حمل و نقل دریایی نفت و اطلاعات به دست آمده از منابع صنعتی اعلام کرده ، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه به بالاترین سطح آن تاکنون رسیده است. تولید نفت این سازمان از 33 میلیون و 310 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن 2016 (12 خرداد تا 10 تیر) به 33 میلیون و 410 هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه افزایش یافته است.
    در حالی که رویکرد عربستان سعودی مبنی بر از میدان به در کردن رقبا با استفاده از افزایش تولید و کاهش سطح قیمت، توانسته است بسیاری از شرکت های کوچک تولیدکننده نفت شیل آمریکا را از صحنه رقابت جهانی خارج کند، در عین حال موجب ارتقای کارآیی تولید شرکت های بزرگ تر شده است.
    کارآیی برخی از این شرکت ها به طور حیرت آوری کاهش یافته است. شرکت تولید نفت شیل پایونیر نچرال ریسورسز* آمریکا که در حوزه پرمین** فعالیت می کند، توانسته است هزینه تولید هر بشکه نفت را به فقط 2 دلار در هر بشکه کاهش دهد.
    بر اساس این گزارش ، هزینه تولید نفت شیل آمریکا در اوایل سال 2014 بیش از 80 دلار در هر بشکه بود و تفاوت فاحشی با هزینه تولید نفت معمول کشورهای اوپک داشت.
    هزینه تولید نفت در کشورهای کویت، عربستان، عراق و امارات به ترتیب 8.5، 9.90 ، 10.70 و 12.3 دلار در هر بشکه است.
    «اسکات شفیلد» مدیرعامل شرکت پایونیر به رویترز گفت: باور شرکت من این است که پرمین تنها علت رشد بخش نفت آمریکا در بلندمدت است و تولید نفت این حوزه از روزانه 2 میلیون به پنج میلیون بشکه افزایش پیدا خواهد کرد.
    بر اساس گزارش سه ماهه دوم شرکت پایونیر، هزینه تولید این شرکت در منطقه غرب تگزاس نیز به 2 دلار و 25 سنت در هر بشکه کاهش یافته است.
    به نظر می رسد شرکت هایی مانند پایونیر که عنوان «مقرون به صرفه ترین تولیدکنندگان» را دریافت خواهند کرد، آینده صنعت نفت شیل آمریکا هستند.
    اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند، ماه سپتامبر 2016 (11 شهریور تا 9 مهر) آخرین ماهی باشد که تولید نفت آمریکا کاهش می یابد.
    بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره سازی نفت خام تجاری این کشور از تاریخ 15 تا 22ژوئیه (25 تیر تا اول مرداد) 1.7 میلیون بشکه افزایش یافته است. این نخستین افزایش در 10 هفته گذشته بوده است.
    بنا به اعلام شرکت بین المللی نفتی بیکر هیوز آمریکا، شمار دکل های حفاری فعال این کشور نیز هفته میلادی گذشته، برای پنجمین هفته متوالی افزایش پیدا کرده است. هفته گذشته، سه دکل به دکل های فعال شرکت های نفتی امریکا اضافه شده و مجموع دکل های فعال این کشور را به 374 دکل افزایش داده است.

    برچسب ها