عصر خودرو

تثبیت یوآن در پی افت جهانی دلار

عصر بازار- پس از سقوط دلار در بازارهای جهانی به دلیل آمار ضعیف اقتصادی آمریکا، ارزش یوآن چین در معاملات روز دوشنبه تقویت شد.

تثبیت یوآن در پی افت جهانی دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بازار چین همچنان با تقاضای قدرتمند دلار مواجه است؛ این در حالی است که بانک‌های دولتی به دلیل احتمال فروش دلار به نمایندگی از بانک مرکزی به منظور حمایت از یوآن مورد سوءظن قرار گرفته‌اند.

    یک معامله‌گر اهل شانگهای گفت: «سرمایه‌گذاران هنوز معتقدند که ارزش یوآن در انتهای سال جاری افت خواهد کرد. به طوری که احتمالا در پایان سال هر دلار معادل 6.8 یوآن ارزش خواهد داشت.» وی افزود: «با وجود رشد اخیر یوآن، تقاضای دلار در بازار همچنان ادامه دارد. در حالی که بانک مرکزی به دلیل ارائه دلار به منظور تحت کنترل نگهداشتن ارزش یوآن در مظان اتهام قرار دارد.»

    بانک مرکزی چین نرخ مرکزی را روی 6.6277 یوآن به ازای هر دلار تنظیم کرده  که نسبت به نرخ 6.6511 واحدی قبلی تقویت شده است. در بازار هر دلار معادل 6.6340 یوآن معامله می‌شود. از زمانی که در 18 جولای‌ یوآن به سطح 6.7 یوآنی به ازای هر دلار سقوط کرده، با توجه به اقدامات بانک مرکزی به منظور کنترل سرعت افت ارزش یوآن، این واحد پولی با رشدی 0.7 درصدی مواجه شده است.

    واحد پولی چین در سال جاری تاکنون افتی 2.2 درصدی را تجربه کرده که بخشی از آن به دلیل چگونگی عملکرد دومین اقتصاد بزرگ دنیا به منظور جلوگیری از سقوط نرخ رشد اقتصادی این کشور بوده است.

    در بازارهای جهانی، دلار از پایین‌ترین سطح خود در روز جمعه اندکی فاصله گرفت. روز جمعه و در پی آمار رشد ناامید کننده آمریکا دلار 1.3 درصد افت کرد، در حالی که پس از اقدامات محرک کمتر از انتظار بانک مرکزی ژاپن، ین با رشد قابل‌توجهی مواجه شد.

    برچسب ها