عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- ثبت سفارشات جدید در معاملات آغازین ماه اوت موجب شد قیمت نفت امروز افزایش یابد، اما نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی همچنان بر بازار سایه افکنده است.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در ابتدای معاملات ماه اوت به دلیل ثبت سفارشات جدید، قیمت نفت پس از پشت سر گذاشتن یک ماه کاهش، امروز با افزایش مواجه بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت افزایش نسبت به آخرین قیمت ثبت شده در ماه جولاری، به 43 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت برنت در ماه جولای 12 درصد کاهش داشت.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز با 10 سنت افزایش نسبت به آخرین جلسه ماه جولای به 41 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در ماه جولای 13 درصد کاهش داشت.

    بانک ای ان زد گفت: «قیمت نفت امروز افزایش داشته، اما ظاهرا در برابر نگرانی های ناشی از مازاد عرضه آسیب پذیر است.» تجار ثبت سفارشات جدید برای خرید نفت در آغاز ماه اوت را عامل تقویت نسبی قیمت ها می دانند.

    با این وجود، بانک بارگلیز اعلام کرد: «رشد تقاضا همچنان ضعیف است و تاثیر قابل توجهی بر کاهش حجم نفت خام ذخیره شده نداشته است.»

    شرکت چاینا اوریشن اویل، بزرگترین تامین کننده سوخت جت در آسیا روز جمعه اعلام کرد، نگران فضای اقتصادی آسیا و تاثیر آن بر تقاضا برای سوخت جت است.

    کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین و ویتنام روز دوشنبه گزارش هایی ضعیف از میزان تولید و تجارت خود منتشر کردند و نگرانی ها از افت شدید رشد اقتصادهای مهم آسیایی را افزایش دادند.
    این ضعف خود را در بازارهای فیزیکی نفت نیز نشان داده است.

    قیمت شاخص نفتی دوبی، که توسط موسسه قیمت گذاری پلاتز تعیین می شود، برای ماه جولای به بشکه ای 42.465 دلار رسید که پایین ترین رقم از ماه آوریل تاکنون بود.

    در آستانه کاهش مورد انتظار تقاضا برای نفت در ماه اکتبر به دلیل تعمیرات پالایشگاه ها، عربستان قیمت نفت سبک خود برای آسیا در ماه سپتامبر را یک دلار و 30 سنت کاهش داده است.

    برچسب ها