عصر خودرو

مدیرعامل هما اعلام کرد

تداوم مذاکراه با ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ با اعلام ادامه مذاکرات با ATR برای تامین ۲۰ فروند هواپیما و گفت: باید فرودگاه‌های کوچک کشور در مناطق کم‌ برخوردار را به پایگاه تبدیل کنیم.

تداوم مذاکراه با ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، فرهاد پرورش با بیان این‌که 90 درصد مسافران کشور در 10 فرودگاه اصلی جابجا می‌شوند و 10 درصد باقیمانده در سایر فرودگاه‌ها اظهار کرد: این بدان معناست که شهرهای اصلی پروزاهای بزرگتر دارند و هواپیمای کوچک درفرودگاهای شهرهای کوچک وجود ندارد.

    وی با یادآوری این‌که طبق مطالعه انجام شده به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با هواپیماهای کوچک 50 تا 60 درصد نیاز فرودگاه شهرهای کوچک را پوشش دهیم، بیان کرد: هواپیماهای بزرگ در خیلی از شهرهای کوچک پر نمی‌شود و به همین دلیل این پروازها اقتصادی محسوب نمی‌شود، گفت: مزایای هواپیماهای کوچک این است که می‌توانند دو تا چند مرتبه در روز پرواز برقرار کنند، اما هواپیماهای بزرگ‌تر حتی با یکبار در روز هم پر نمی‌شوند.

    مدیرعامل هما با اشاره به این‌که به دلیل یک سری محدودیتها سرمایه‌گذاری در این بخش صورت نمی گرفت، تصریح کرد: با برداشته شدن این محدودیت ها تلاش شده این مشکل کشور حل شود. ایران کشوری پهناور با 80 میلیون جمعیت است و می طلبد با توسعه مناطق کم برخوردار مناطق را به شهرهای اصلی متصل کنیم.

    پرورش در این‌رابطه به مثالی اشاره کرده و گفت: مثلا فرودگاه رشت را در نظر بگیرید که ‌تعداد اندکی پرواز دارد. حتی خط پروازی تهران- رشت  بعضا حدود 50 درصد از ظرفیت هواپیما را پر می‌کند، این ‌در حالی است که این 50 درصد برای هواپیمای کوچک 100 درصد می شود و ما از رشت می‌توانیم شمال غرب و شرق کشور را پوشش دهیم و این فرودگاه را به پایگاه تبدیل کنیم. همین کار را می‌توان در کرمان، مشهد، بندرعباس، شیراز و اصفهان هم انجام داد.

    برچسب ها