عصر خودرو

امیدواری شرکت های مستقل آمریکایی به بازگشت نفت ۶۰ دلاری

عصر بازار- شرکتهای هس و آنادارکو پیش بینی کردند که در سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت نفت به ۶۰ دلار برای هر بشکه می رسد و زمینه برای افزایش فعالیت در صنعت نفت آمریکا فراهم می شود.

امیدواری شرکت های مستقل آمریکایی به بازگشت نفت ۶۰ دلاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شیپ اند بانکر، هفته گذشته مسئولان شرکتهای نفتی هس و آنادارکو در آمریکا اعلام کردند که قیمت نفت در سال2017  میلادی به 60 دلار می رسد و این رقم، برای آغاز رشد دوباره تولید نفت در آمریکا کافی است.

    این در حالی است که در ماه مه سال جاری میلادی، تام وارد، رئیس شرکت نفتی چساپیک در آمریکا اعلام کرده بود برای بازگشت سرمایه گذاری در صنعت نفت آمریکا، قیمت نفت باید به 75 دلار برسد.

    با این همه، حتی با رقم خوشبینانه اعلام شده از سوی هس و آنادارکو، باز هم قیمت کنونی 42 دلار و 49 سنت برای شاخص نفت خام برنت که در پایان روز جمعه (٨ مرداد ماه) محقق شد، برای سرمایه گذاری در صنعت نفت کافی نیست.

    افزون بر این، بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد تا میانه سال 2017 میلادی، قیمت نفت در بازه 45 تا 60 دلار برای هر بشکه باقی خواهد ماند.

    ال واکر، مدیر عامل آنادارکو، گفت: بازگشت قیمت نفت در سطح پایدار 60 دلار برای هر بشکه در سال 2017 میلادی، بسیار محتمل است و این قیمت می تواند نقدینگی لازم برای تشویق افزایش فعالیت در صنعت نفت آمریکا را فراهم کند.

    گرگ هیل، مدیر عملیاتی شرکت هس، نیز گفت: هنگامی که قیمت نفت به 60 دلار نزدیک شود، ما افزایش فعالیت خود را آغاز می کنیم.

    به نظر می رسد این مدیران نفتی آمریکایی، با ادوارد مورس، کارشناس بانک سیتیگروپ آمریکا، همعقیده هستند. مورس در پاسخ به نظرسنجی مؤسسه بلومبرگ اعلام کرده بود که تحقق افت یک میلیون و 300 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت شیل در آمریکا، سطح ذخیره سازی نفت کاهش می یابد و قیمت نفت به محدود 70 دلار برای هر بشکه باز می گردد.

    برچسب ها