عصر خودرو

گزارش رویترز از رکورد بی سابقه تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه

عصر بازار- خبرگزاری رویترز براساس تحلیل های خود اعلام کرد که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژوئیه (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد) به بالاترین سطح خود تا کنون رسیده است.

گزارش رویترز از رکورد بی سابقه تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رویترز عامل اصلی این رکوردزنی بی سابقه را افزایش تولید نفت عراق و نیجریه دانست. بنا به اعلام رویترز، نیجریه توانسته است با وجود حملات شورشیان به تاسیسات نفتی این کشور، در ماه ژوئیه نفت بیشتری صادر کند.

    براساس تحقیقات رویترز، تولید نفت عربستان سعودی - بزرگترین صادرکننده نفت اوپک - نیز در ماه ژوئیه نزدیک رکورد تولید این کشور است. عربستان سعودی در ماه ژوئیه، تقاضای داخلی این کشور که در این فصل از سایر فصول بیشتر است را تامین کرده و به جای سیاست کاهش عرضه و بالا بردن قیمت، همچنان سیاست حفظ سهم بازار را ادامه می دهد.

    رویترز براساس اطلاعات مربوط به حمل و نقل دریایی نفت و اطلاعات به دست آمده از منابع صنعت نفت برآورد کرد، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه به 33 میلیون و 410 هزار بشکه در روز رسیده در حالی که براساس آمار تجدیدنظر شده ماه ژوئن (12 خرداد تا 10 تیر) این سازمان 33 میلیون و 310 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

    این افزایش تولید به نوبه خود، قیمت نفت را به طرف پایین سوق می دهد. قیمت جهانی نفت جمعه گذشته (29 ژوئیه، 8 مرداد) از رکورد 53 دلار در هر بشکه نفت در سال 2016 که در ماه ژوئن تجربه شده است، به سطح 42 دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرد.

    رویترز پیش بینی کرد، با توجه به گفت وگوها برای بازگشایی برخی تاسیسات نفتی لیبی، تولید نفت اوپک می تواند حتی از این نیز فراتر رود.

    بیشترین افزایش تولید اوپک در ماه ژوئیه به افزایش 90 هزار بشکه در روزی نفت عراق برمی گردد. تولید نفت نیجریه نیز در ماه ژوئیه اندکی افزایش یافته، هر چند هنوز کمتر از 2 میلیون بشکه در روز است.
    ایران نیز در ماه ژوئیه 20 هزار بشکه بیشتر از ماه ژوئن نفت تولید کرده است.

    رویترز، تولید نفت عربستان سعودی در ماه ژوئیه را 10 میلیون و 500 هزار بشکه در روز پیش بینی کرد که نزدیک رکورد 10 میلیون و 560 هزار بشکه ای این کشور در ماه ژوئن است.

    بر اساس این گزارش، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، اندونزی، ایران، عراق، کویت، لیبی، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ونزوئلا و نیجریه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند.
    نزدیک به 40 درصد نفت مورد نیاز بازار جهانی نفت را اوپک تامین می کند.

    برچسب ها