عصر خودرو

دستیابی به داده های بودجه " داده پردازی ایران" چقدر محتمل است؟

عصر بازار- شرکت داده‌پردازی ایران در رابطه با دستیابی به سود پیش‌بینی شده سال مالی۹۵ براساس عملکرد واقعی ۳ ماهه باتوجه به پوشش ۱۴ درصدی سود ناخالص و ۸ درصدی سود خالص در سه ماهه ابتدای سال و در خصوص نیاز به بازنگری درآمد هر سهم شفاف سازی کرد.

دستیابی به داده های بودجه " داده پردازی ایران" چقدر محتمل است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، درآمد شرکت براساس عملکرد سه ماهه اول مبلغ 170,367 میلیون ریال معادل 16 درصد از پیش بینی سال 95 است که با جزئیات شفاف سازی شده اند. سایر درآمدهای شرکت به مبلغ 3,793 میلیون ریال بابت درآمدهای آموزشی و ریز کامپیوتر در عملکرد سه ماهه اول محقق گردیده که معادل 15 درصد از پیش بینی سال جاری می باشد.

    بر اساس این گزارش، سود ناخالص در عملکرد سه ماهه معادل 14 درصد از پیش بینی سال 95 می باشد. عدم پوشش  مورد انتظار سود ناخالص عمدتا ناشی از عدم تحقق بخشی از درآمد پیش بینی شده می باشد. همچنین عمده مبلغ مربوط به سایر هزینه های عملیاتی در پیش بینی سال 95 مربوط به زیان ناشی از کاهش ارزش موجودیها می باشد.

    سایر درآمدهای غیر عملیاتی نیز در عملکرد سه ماهه ، معادل27 درصد از پیش بینی سال مالی 95 را پوشش می دهد که باتوجه به برنامه سرمایه گذاری های شرکت تا پایان سال مالی جاری و برآورد درآمد حاصل از سرمایه گذاریها در شرکت فرعی(توسعه ریز کامپیوتر ایران) انتظار می رود مبلغ پیش بینی شده تا پایان سال محقق گردد.

    با عنایت به ماهیت فعالیت شرکت که از نوع قراردادی و پیمانکاری است، تحقق درآمد شرکت به زمان برگزاری مناقصات و اجرای قراردادها بستگی دارد و مطابق سنوات گذشته انتظار نمی رود درآمد و سود پیش بینی شده در طی سال به صورت پیوسته و خطی محقق گردد.

    از طرفی درآمد بسیاری از کارهای انجام شده در مشتریان خاص که عقد قرارداد آنها معمولا با تاخیر انجام می شود در دوره های بعدی شناسایی خواهد شد. لذا باتوجه به گزارش عملکرد 3 ماهه جاری و نیز آخرین برآوردها و پیش بینی ها از اهداف درآمدی و سودآوری قابل تحصیل برای سال مالی 95 و وضعیت اجرایی و مالی قراردادهای مهم شرکت نیازی به بازنگری و اصلاح بودجه در این برهه از زمان وجود ندارد و انتظار می رود درآمد و سود پیش بینی شده تا پایان سال محقق گردد.

    برچسب ها