عصر خودرو

ادامه هدررفت روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز;

پیش بینی معاون وزیر نفت از نرخ طلای سیاه تا ۲۰۱۷

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از ادامه هدر رفت روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز به دلیل فناوری های قدیمی و عادت های نادرست مصرف خبر داد و قیمت نفت در اواخر سال ۲۰۱۷ را ۵۵ تا ۶۰ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

پیش بینی معاون وزیر نفت از نرخ طلای سیاه تا ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیرحسین زمانی نیا امروز (دوشنبه)  افزود: در اواخر سال 2017 بازار به طور نسبی متعادل می شود.
    وی تاکید کرد برای برقراری تعادل در بازار نفت باید تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از زاویه ای مشترک به بازار بنگرند و با یکدیگر همکاری کنند.
    زمانی نیا همچنین خبر داد در چند هفته آینده پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی در چارچوب قراردادهای مختلف به سرمایه گذاران بین المللی عرضه می شود.
    وی ادامه داد: بر اساس پروژه های مختلف، مدل های مختلف قرارداد مانند بیع متقابل، قرارداد جدید نفتی (IPC) و طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی (EPCF) درخواست می شود.
    وی اضافه کرد: قراردادهای جدید نفتی ایران (IPC) نیز در مراحل نهایی تصویب است و به جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز کشور امیدواریم.
    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: سرمایه گذاران خارجی به دلایل زیادی به سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران علاقه مندند و در انتظار دریافت اطلاعات در مورد پروژه های مختلف سرمایه گذاری نشسته اند.
    زمانی نیا دلایل علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز ایران را به سه بخش فنی، سیاسی و سابقه همکاری های گذشته تقسیم کرد و گفت: به لحاظ فنی، صنعت نفت و گاز ایران توسعه خوبی یافته و دارای نیروی انسانی ماهر و باتجربه است.
    وی اضافه کرد: ایران همچنین دارای جامعه تحصیل کرده ای است که به خوبی می تواند از نیازمندی های نیروی انسانی طرح های توسعه ای حمایت کند.
    معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی افزود: به لحاظ سیاسی نیز ایران ثبات و امنیت لازم را برای سرمایه گذاری خارجی دارد و در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران بین المللی است.
    وی گفت: همچنین بسیاری از شرکت های نفتی بین المللی، سال ها با ایران تجربه همکاری داشته اند و حسن همکاری ایران با این شرکت ها از دیگر دلایل علاقه مندی آنها برای بازگشت به ایران است.

    ** ایران تا سه سال دیگر وارد بازار جهانی گاز طبیعی می شود
    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از بازار رو به رونق گاز طبیعی مایع (LNG) در جهان و علاقه مندی شرکت های بین المللی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترک با ایران در این بخش خبر داد و گفت: ایران با شرکت های اروپایی و آسیایی زیادی وارد مذاکره شده و حتی کنسرسیوم هایی متشکل از شرکت های مختلف نیز پیشنهادهایی به ایران داده اند.
    زمانی نیا افزود: ایران اکنون روزانه 750 میلیون مترمکعب گاز تولید می کند که به دلیل استفاده از فناوری های قدیمی و عادت های مصرف نادرست، روزانه 200 میلیون مترمکعب آن هدر می رود.
    وی گفت: پروژه های به ارزش 20 میلیارد دلار برای ارتقای کارایی در بخش تولید گاز طبیعی در پنج سال آینده تعریف شده است که امیدواریم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی به اجرا درآیند.
    معاون وزیر نفت اضافه کرد: با اجرای این پروژه ها و افزایش سطح تولید گاز طبیعی به یک میلیارد مترمکعب در روز، ایران ظرف دو سه سال آینده وارد بازار جهانی گاز خواهد شد.
    وی تاکید کرد: اولویت ایران ابتدا تامین نیاز کشورهای همسایه و سپس کشورهای اروپایی است.
    بر اساس اعلام شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» انگلیس، ایران در آغاز سال میلادی جاری با بهره مندی از 9.3 درصد کل ذخایر نفتی اثبات شده جهان همچنان دارنده چهارمین ذخایر بزرگ نفتی جهان به شمار می رود.
    بر اساس برآوردهای این شرکت در آغاز سال 2016، حجم ذخایر گازی ایران در مقایسه با دو سال گذشته تغییری نکرد و با 34 تریلیون مترمکعب ذخیره گازی، دارنده بزرگ ترین ذخیره گازی جهان است.

    برچسب ها