عصر خودرو

ضرر ۱۴ میلیارد دلاری بازار سهام عربستان

عصر بازار- به گزارش روزنامه الحیات، بازار سهام عربستان سعودی با ۱۴ میلیارد دلار ضرر برای دومین هفته متوالی زیان سنگینی را تجربه کرد.

ضرر ۱۴ میلیارد دلاری بازار سهام عربستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا و سیما، بازارهای مالی عربستان، تحت فشار کاهش تقاضای سهام و کاهش ارزش آن به سبب عوامل متعددی،‌ از جمله کاهش قیمت نفت و نزول درآمدهای بسیاری از شرکت‌های سهامی عام، برای دومین هفته متوالی با افت چشمگیری روبه‌رو‌ شد.سود خالص شرکت سابیک «صنایع عمومی عربستان» در نیمه اول سال جاری به 14/ 8 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال گذشته (11/ 10 میلیارد ریال) به میزان 49/ 19 درصد کاهش داشته است.

    در معاملات هفته گذشته، خرید و فروش سهام شرکت‌های کوچکی مثل شرکت‌های بیمه، هتل‌ها، بخش گردشگری و کشاورزی افزایش یافت.از 170 شرکت موجود در بورس عربستان سود 154 شرکت کاهش یافته و تنها سود سهام 16 شرکت با رشد مواجه شده است. به این ترتیب کاهش قیمت‌ها و تقاضای سهام، نماگرهای این بازار را در مسیر نزولی قرار داده است، به‌طوری که هفته گذشته ارزش معاملات 4/ 4میلیارد دلار معادل 2/ 9 درصد در مقایسه با هفته پیش از این کاهش یافت. علاوه بر این حجم معاملات نیز افت 4/ 4 درصد را نشان می‌دهد.

    برچسب ها