عصر خودرو

نظرسنجی از سرمایه‌گذاران و کارشناسان نشان می‌دهد;

امید به طلای اوت

عصر بازار- امید به روند کوتاه مدت فلز زرد ادامه دارد، به‌ویژه که دو هفته افت ارزش طلا در هفته گذشته به پایان رسید. در آخرین هفته ماه ژوئیه، بهای اونس طلا با ۲ درصد رشد به قیمت ۱۳۵۰ دلار جهش کرد تا اکثر سرمایه‌گذاران خرد و کارشناسان حرفه‌ای انتظار ادامه رشد قیمت‌ها را در اولین هفته ماه اوت داشته باشند. رشد هفته گذشته، رشد ماه هفتم بهای طلا را به ۵/ ۱‌درصد رساند.

امید به طلای اوت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 16 نفر معادل 84 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و دو نفر معادل 11 درصد، کاهش قیمت‌های طلا را در هفته کاری جاری که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرده‌اند. یک کارشناس معادل 5 درصد نیز نظری خنثی داشته است. در نظرسنجی از مخاطبان این پایگاه اینترنتی هم 1008 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 691 نفر معادل 68 درصد، افزایش و 200 نفر معادل 20 درصد، کاهش قیمت‌ها را در کوتاه مدت پیش‌بینی کرده‌اند. 117 نفر معادل 12‌درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

    جیم‌وایکوف،تحلیلگرفنی ارشد «کیتکونیوز» می‌گوید: «افزایشی‌های بازار طلا شتاب فنی کوتاه مدت را از آن خود کرده‌اند.» کوین گرادی، رئیس موسسه «فینیکس فیوچرز اند آپشنز ال ال سی» هم انتظار تقویت بیشتر طلا را دارد: «رشد 2/ 1 درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماه دوم سال 2016 که روز جمعه منتشر شد، داده خوبی نیست. احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ادامه سال نیز بسیار پایین است. من فکر می‌کنم این به معنای فراهم آمدن کمک بیشتر برای طلا است.» باب‌هابرکورن، دلال ارشد کالا در موسسه «آر جی او فیوچرز» هم پس از داده‌های اخیر انتظار قیمت‌هایی «بسیار بالاتر» را دارد: «رقم ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی و این واقعیت که در هفته گذشته میزان سفارشات کالاهای بادوام و خانه‌های تازه‌ساز نیز ضعیف بود نشان می‌دهد افزایش نرخ‌های بهره در نشست سپتامبر یا دسامبر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو محتمل نیست.» ایرا اپستاین، از مدیران ارشد «لین اند اسوشیتس» هم انتظار رشد طلا را دارد، با اشاره به این نکته که طلا اغلب از ماه اوت تا اوایل سپتامبر رشد می‌کند. او می‌گوید: «بانک ژاپن و دولت ژاپن درباره محرک‌های مالی اختلاف‌نظر دارند، اما احتمالا نظر دولت برای افزایش محرک‌ها غالب خواهد شد.

    سخنرانی این هفته نخست‌وزیر آبه می‌تواند به رشد طلا کمک کند. حتی تضعیف بهای نفت هم که عموما به ضرر طلاست، در صورت تداوم، خرید طلا به عنوان سرمایه امن را افزایش خواهد داد.» اما رالف پرستون، مدیر «هریتیج وست‌فایننشیال» در میان کسانی است که انتظار عقب نشینی قیمت طلا را در این هفته دارد. او می‌گوید: «ناتوانی بازار در عبور از اوج 1362 دلاری ژوئیه نشان می‌دهد که بازار به سوی سطح حمایتی خواهد رفت.» هنری تو، تحلیلگر موسسه «سی بی‌کپیتال پارتنرز» هم تنها تحلیلگری مورد مشاوره کیتکو است که نظری خنثی دارد. او می‌گوید جهش اخیر باعث می‌شود بازار فعلا آرام‌تر باشد.

     

    برچسب ها