عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

تقویت معاملات کشاورزی در بورس کالا در راستای حمایت از تولید و کشاورزان

عصر بازار- طرح عرضه گسترده محصولات کشاورزی در بورس کالا که از سوی وزیر جهاد کشاورزی کلید خورده است، می تواند تضمینی برای رشد تولید و افزایش درآمد کشاورزان در ماه ها و سال های آینده باشد که مجلس در این زمینه از طرح های وزیر حمایت خواهد کرد.

تقویت معاملات کشاورزی در بورس کالا در راستای حمایت از تولید و کشاورزان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: امیدواریم دستور وزیر کشاورزی مبنی بر عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به صورت کامل اجرایی شود تا شاهد کمرنگ شدن نقش واسطه ها در بازار کشاورزی و ایجاد منافع برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشیم.

    وی افزود: با توجه به اینکه در توزیع و فروش محصولات کشاورزی عمدتا دست های زیادی در کار است، کمترین منافع عمدتا نصیب کشاورزان می شود و از این رو یکی از راهکارهای کاهش واسطه ها، عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران است.

    وی اظهار کرد: برخی از کشاورزان به دلیل مشکلات موجود و درآمد ناکافی، شغل خود را ترک کرده اند، این در حالی است که واسطه های این حوزه همواره سودهای بالایی از دست به دست کردن محصولات کشاورزی برده اند، از این رو باید سعی شود منافع معاملات محصولات کشاورزی به کشاورزان برسد که تصمیم جدید وزیر صنعت مبنی بر توسعه و گسترش بورس کشاورزی می تواند به نفع کشاورزان و منافع ملی باشد.

    وی با اشاره به اینکه همواره مصرف کنندگان برای خرید برخی از محصولات بهایی اضافی پرداخت می کنند، گفت: امیدواریم با این طرح تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد شود و این فرآیند به مرور زمان به پختگی کامل رسیده و موانع نیز کاهش یابد.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احتمالا عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران با مقاومت برخی از واسطه های این حوزه روبه رو شود، به همین دلیل نیازمند کنترل، نظارت و تسهیل معاملات از سوی دستگاه های ناظر هستیم.

    وی همچنین افزود: احتمال دارد برخی از واسطه ها بخواهند برای خرید محصولات کشاورزی وارد معاملات شوند، اما دستگاه های ناظر با مدیریت و نظارت و با هدف رسیدن کالا به دست مصرف کننده واقعی باید با این افراد برخورد کنند.

    وی تاکید کرد: عرضه محصولات کشاورزی دربورس کالای ایران رویکردی جدید در کشور ماست که در کشورهای توسعه یافته دنیا تجربه شده و نمی توان مزیت های این اتفاق را انکار کرد؛ به این ترتیب مسوولان مربوطه در بخش های مختلف از جمله مجلس باید تلاش کنند تا با تقویت بورس کالا، در سال های آینده دیگر نگران نوسانات کاذب قیمت محصولات کشاورزی و دلال بازی در این بخش نباشیم.

    برچسب ها