عصر خودرو

افزایش سودآوری شرکت‌ها، اولویت اصلی رئیس جدید بورس

عصر بازار-رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مهمترین اولویت خود برای رونق بازار سرمایه را افزایش سودآوری شرکتها عنوان، و افق بورس تا پایان سال را نیز مثبت پیش بینی کرد.

افزایش سودآوری شرکت‌ها، اولویت اصلی رئیس جدید بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شاپور محمدی  با اشاره به این که کارها و اقدامات خوب دکتر فطانت را با قوت ادامه خواهیم داد گفت: علاوه بر این اقدامات، موضوعات و برنامه های جدیدی نیز برای بهبود شرایط بازار سرمایه داریم که با مشورت رئیس پیشین و سایر صاحبنظران بازار سهام آنها را حتما اعلام و عملی خواهیم کرد.

    رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: یکی از این موارد بحث حمایت از صنایع مختلف است که با تقویت بنگاهها، در پی افزایش سودآوری شرکتها هستیم.

    وی در خصوص موضوعاتی مانند تجدید ارزیابی و معافیت مالیاتی شرکتها نیز گفت: این موضوعات هم از جمله مواردی هستند که حتما پیگیری خواهیم کرد و بر این اساس هر جا لازم باشد، سازمان امور مالیاتی را برای حمایت از بازار سرمایه با خود هماهنگ می کنیم.

    محمدی در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت شما برای رونق بازار سرمایه چیست نیز تصریح کرد: یکی از موضوعات کنونی کشور، بحث خروج اقتصاد از رکود است که باید سودآوری شرکتهارا تقویت کنیم.

    رئیس سازمان بورس اضافه کرد: بر این اساس یکی از موضوعاتی که باید در اولویت قرار گیرد این است که بنگاههایی که در حال حاضر با مشکل تامین مالی روبرو هستند، موضوعات مربوط به آنها در کارگاههای استانی و ملی پیگیری می شود.

    محمدی افزود: بنابراین این موضوع از اولویتهای اصلی ماست که پیگیری خواهیم کرد که سودآوری شرکتها افزایش پیدا کند و بتوانیم بازار سرمایه رو به رونق و شکوفایی داشته باشیم.

    وی همچنین در مورد وضعیت بازار سرمایه تا پایان امسال گفت: تا پایان سال وضعیت بازار سهام را خوب و مثبت پیش بینی می کنیم.

    برچسب ها