عصر خودرو

جزئیات خرید نفت توسط ۶ کشور اروپایی از پایانه صادراتی خارک

عصر بازار- کشورهایی از قبیل فرانسه، اسپانیا، یونان، لهستان، هلند، ایتالیا در طول ۴ ماه گذشته برای خرید نفت وارد پایانه نفتی خارک شدند.

جزئیات خرید نفت توسط ۶ کشور اروپایی از پایانه صادراتی خارک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس آمار و اطلاعات رسمی در چهار ماه نخست سال جاری 35 میلیون و 838 هزار تن محصولات مختلف در بندر خارک تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 60 درصد افزایش نشان می دهد.

    در طول این مدت سوپر تانکرها و نفتکش هایی با پرچم کشورهایی از قبیل فرانسه، اسپانیا، یونان،لهستان، هلند، ایتالیا و کره جنوبی وارد بندر خارک شدند و نفت مورد نیاز خود را بارگیری کردند.

    از مشتریان نفتی ایران در این 6 کشور می توان به دو شرکت ساراس و ایپلم ایتالیا با خرید روزانه 65 هزار بشکه نفت و با قرارداد یک ساله، شرکت بازرگانی ترافیگورای هلند با تانکر المپیک تارگت به ظرفیت  2 میلیون بشکه،توتال فرانسه با خرید روزانه 200 هزار بشکه نفت، هلنیک پترولیوم با خرید روزانه 60 هزار بشکه نفت اشاره کرد.

    همچنین براساس آمار و اطلاعات منابع خارجی یک نفتکش لهستانی با ظرفیت 2 میلیون بشکه نفت خام مورد نیاز خود را از پایانه نفتی خارک خریداری کرده است.

    این گزارش اضافه می کند براساس گفته رکن الدین جوادی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران روزانه 600 هزار بشکه نفت از ایران به سمت اروپا صادر می شود که با افزایش تولیدات نفت ایران این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

    بنابراین گزارش به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی و سیاسی اگرچه مشکل فروش نفت خام ایران پس از برجام برطرف شده و صادرات نفت ایران به اروپا از سر گرفته شده است، اما به دلیل پا برجا بودن تحریم‌های بانکی هنوز مشخص نیست که پول فروش نفت خام ایران با مشتریان اروپایی چگونه تسویه می‌شود.

    برچسب ها