عصر خودرو

معاونت مالی کویر تایردر گفت‌و‌گو با «عصر بازار»؛

سود پیش‌بینی شده، قطعا محقق می‌شود

عصر بازار- معاونت مالی کویر تایر گفت: سال جاری با سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی، ۶۱ تومان سود پیش‌بینی کرده‌ایم که در ۶ ماه، ۴۵ درصد آن را پوشش داده‌ایم و قطعا تا پایان سال مالی، سود پیش‌بینی شده را به طور کامل پوشش خواهیم داد.

سود پیش‌بینی شده، قطعا محقق می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، علی رزمجویی با بیان اینکه دو سال پیش این شرکت با سرمایه 20 میلیارد تومانی 80 میلیارد تومان سود محقق کرده است، افزود: سال گذشته کویر تایر 275 تومان سود نقدی تقسیم کرده است و سال جاری با افزایش سرمایه، سرمایه خود را به 70 میلیارد تومان رسانده است. این در حالی است که سال پیش صنایع کشور با توجه به تحریم‌ها در وضعیت نامناسبی قرار داشت و صنایع لاستیک سازی نیز همین شرایط را تجربه کردند.

    وی ادامه داد: سال جاری با سرمایه 70 میلیارد تومانی، 61 تومان سود پیش‌بینی کرده‌ایم که در 6 ماه، 45 درصد آن را پوشش داده‌ایم و قطعا تا پایان سال مالی، سود پیش‌بینی شده را به طور کامل پوشش خواهیم داد.

    رزمجویی در خصوص شرایط این شرکت نیز اظهار داشت: در حال حاضر با ظرفیت 100 درصدی در حال تولید هستیم و فروش محصولات شرکت نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد. این در حالی است که با وجود واردات بی‌رویه لاستیک خارجی، قیمت‌های محصولات تایر نیز کاسته شده است. با وجود این مورد، در همین بازار نیز موفق به کسب سود شده‌ایم.

    معاونت مالی کویر تایر اضافه کرد: کسب سود با وجود کاهش قیمت‌های محصولات، به دلیل مدیریت و کاهش هزینه‌ها بوده است. این در حالی است که بیشتر شرکت‌های لاستیک سازی، در این مدت زیان ده بوده‌اند.

    وی در تشریح برنامه‌های آتی کویر تایر نیز بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش ظرفیت طی 2 سال آینده انجام و مطالعات در این خصوص به پایان رسیده است. اکنون ظرفیت تولید شرکت 27 هزار تن در سال است که 40 هزار تن دیگر به ظرفیت آن اضافه خواهد شد. همچنین با اصلاحات در ماشین‌آلات قدیمی ظرفیت تولید شرکت به 70 هزارتن خواهد رسید.

    به گفته رزمجویی، با وجود کاهش 30 درصدی قیمت محصولات، کویر تایر نوآوری خود را حفظ کرده و همواره به فکر تولیدات جدید است.

     

     

    برچسب ها