عصر خودرو

وزیر نفت سریلانکا مطرح کرد؛

عرضه نفت خام درصورت پرداخت بدهی ۲۵۶ میلیون دلاری

عصر بازار- در حالی که ایران ادامه فروش نفت خام را منوط به بازپرداخت بدهی های سریلانکا کرده پیشنهاد وزیر سریلانکا تبدیل قرار بازپرداخت به مبادله با کالا یا پذیرش سرمایه گذاری ایران در سریلانکا بوده است.

عرضه نفت خام درصورت پرداخت بدهی ۲۵۶ میلیون دلاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، ایران تقاضای واریز 256 میلیون دلار از بدهی‌های پرداخت‌نشده سریلانکا برای ادامه فروش نفت خام کرده است.

    مسئله واریز این بدهی‌ها در دیدارهای صورت گرفته بین هیات سریلانکایی در تهران که در راس آن وزیر توسعه منابع پترولیوم سریلانکا و مقام‌های ارشد ایران قرار داشتند، مطرح شد.

    در این دیدار موضوع راه‌های بازپرداخت بدهی‌های سریلانکا مطرح شد که پیشنهاد وزیر سریلانکا در این دیدار تبدیل قرار بازپرداخت به «مبادله با کالا از طریق صادرات چای به ایران» یا پذیرش «سرمایه گذاری ایران در سریلانکا» بوده است.

    ساندی‌تایمز سریلانکا همچنین نوشته است که پالایشگاه «ساپوگاسکاندا» سریلانکا متقاضی خرید نفت خام سبک از ایران است.

    وزیر نفت سریلانکا در مورد دیدار با هیات ایرانی به روزنامه ساندی تایمز گفته است که توافق صورت گرفته با ایران در ارتباط با نحوه بازپرداخت بدهی‌های ایران و خرید نفت خام است و این امر با برداشته‌شدن تحریم‌های بین المللی علیه ایران در اوایل امسال امکان‌پذیر شده است.

    برچسب ها