عصر خودرو

در تیرماه ۹۵

کدام گروه‌های تولید بیشترین تورم را داشته‌اند؟ +نمودار

عصر بازار- شاخص تورم تولیدکننده در دوازده ماه منتهی به تیرماه ۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهی به تیرماه ۹۴ (تورم میانگین تولید) معادل ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

کدام گروه‌های تولید بیشترین تورم را داشته‌اند؟ +نمودار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی گزارش شاخص تورم تولیدکننده در تیرماه را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش تورم تولیدکننده نسبت به ماه قبل 0.9 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 2.7 درصد افزایش یافته است. اما کدام گروه‌ها بیشترین تورم را داشته‌اند؟

    بر اساس این گزار تورم 6 گروه همچنان دو رقمی و تنها تورم سه گروه تک‌رقمی شده است. آموزش و بهداشت و درمان دارای بالاترین نرخ تورم در میان گروه‌های مختلف هستند. تورم آموزش نسبت به ماه مشابه سال قبل 21.1 و تورم بهداشت 16.6 درصد است.

    سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، هتل و رستوران، اطلاعات و ارتباطات و خدمات دیگر گروه هایی هستند که تورم دو رقمی داشته‌اند. تورم این گروه‌ها به ترتیب 12.8؛ 11.9؛ 10.8 و 10.2 درصد بوده است.

    «ساخت»، «کشاورزی و جنگلداری» و «حمل و نقل» سه گروهی هستند که کمترین تورم را در بخش تولید تجربه کرده‌اند. تورم این بخش‌ها به ترتیب 1.6؛ 2 و 6 درصد گزارش شده است.

    برچسب ها