عصر خودرو

برنامه راه‌اندازی آهن اسفنجی فولاد نی ریز در نیمه دوم امسال

عصر بازار- بخش آهن اسفنجی فولاد نی ریز از طرح های استانی فولاد، در نیمه دوم امسال راه‌اندازی می‌شود.

برنامه راه‌اندازی آهن اسفنجی فولاد نی ریز در نیمه دوم امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از وضعیت اجرای طرح فولاد نی ریز با اعلام خبر فوق افزود: بخش احیای مستقیم این طرح تا ابتدای مرداد ماه جاری به پیشرفت نزدیک به 83درصدی رسیده که پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال وارد مدار تولید شود.

    طرح فولاد نی ریز از جمله طرح های استانی فولاد است که از سال 89 تا اواسط سال 92 دچار سکون شده بود که به گفته کرباسیان، با برطرف شدن چالش های مدیریتی و مالی آن در دولت یازدهم و توسط ایمیدرو، مجدد فعالیت اجرایی آن آغاز شد و امسال در برنامه راه اندازی قرار دارد.

    در این بازدید که نمایندگان شهرستان های نی ریز و خرامه استان فارس در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری فارس و فرماندار نی ریز و همچنین مشاور و پیمانکاران طرح حضور داشتند، مهدی کرباسیان تاکید کرد: بخش های مهندسی، اجرا و حتی ساخت برخی تجهیزات این پروژه توسط شرکت های ایرانی انجام شده و راه اندازی آن نیز از سوی شرکت های داخلی صورت می گیرد. رییس هیات عامل ایمیدرو، در عین حال نقش برجام را در گشایش اعتبار اسنادی و انتقال پول برای تامین نیازهای طرح، ارزنده خواند.

    وی با بیان اینکه در جذب نیرو، افراد بومی در اولویت هستند گفت: هم اکنون نزدیک به 450 نیروی انسانی در این طرح مشغول به فعالیت هستند که این امر از نتایج فعال شدن طرح ها به شمار می آید.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، با تشکر از مجریان قبلی و فعلی طرح گفت: همکاری اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در کنار مسوولان محلی، سبب شد این طرح به سرعت مراحل اجرایی را طی کند.

    وی در عین حال به برنامه اکتشاف ایمیدرو اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه با مساعدت مسوولان می تواند در محدوده نی ریز و دیگر نقاط استان فارس گسترش یابد و سبب کشف ذخایر جدید معدنی در منطقه شود که عاملی برای رشد و توسعه صنایع خواهد شد. رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: برنامه اکتشاف را نیز با ملاحظات زیست محیطی و هماهنگی دستگاه های مربوطه پیش خواهیم برد.

    کرباسیان ادامه داد: یکی از اقداماتی که بخش خصوصی می تواند انجام دهد، توسعه صنایع پایین دستی فولاد است که این امر رشد بیش از پیش اشتغال را به همراه دارد.


    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به پروژه جاده نی ریز-خرامه در این استان اشاره کرد و گفت: 40 درصد این طرح در اختیار ایمیدرو است که در این طرح پیشرفت 92درصدی داشته ایم و 60درصد آن در اختیار اداره راه و شهرسازی استان فارس است که آن بخش نیز در حال اجرا است. به گفته وی، افتتاح این جاده، مسیر انتقال محصول تولیدی فولاد نی ریز به مناطق جنوبی و همچنین دسترسی به شیراز را 40 کیلومتر کاهش می دهد که پایین آوردن میزان مصرف سوخت، کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده را در بر دارد.

    وی سپس با حضور در جاده نی ریز- خرامه و گفت و گو با مشاور و پیمانکار این طرح، از نزدیک در جریان احداث جاده فوق قرار گرفت. رییس هیات عامل ایمیدرو پس از آن، با حضور در فرمانداری خرامه و برگزاری نشست مشترک با معاون استانداری فارس، فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر خرامه به ارایه گزارش پیشرفت طرح جاده بی ریز-خرامه و طرح فولاد نی ریز پرداخت.

     

    برچسب ها