عصر خودرو

در واکنش به تکذیب مسؤولان گرجی؛

جزئیات صادرات گاز ایران به گرجستان اعلام شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران از خرید ۴۰ میلیون متر مکعب گاز در ۴ ماه توسط شرکت گرجستانی GIEC خبر داد.

جزئیات صادرات گاز ایران به گرجستان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هفته گذشته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران پس از دیدار با لئون یولیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان از امضای قرارداد آزمایشی فروش گاز به گرجستان خبر داد، اما بلافاصله پس از انتشار این خبر معاون وزیر انرژی گرجستان گفت: هیچ اطلاعی درباره انعقاد قراداد واردات گاز از ایران ندارد و دولت گرجستان چنین قراردادی را برای تامین گاز منعقد نکرده است.

    به گفته وی از نظر تئوریک، شرکت‌های خصوصی می‌توانند چنین قراردادی را منعقد کنند و قوانین گرجستان این امر را ممنوع نکرده است؛ اما در این مورد به ویژه، این قراردادها باید برای ثبت به دولت گرجستان تسلیم شوند، اما چنین قراردادهایی به دست دولت نرسیده است.

    با این حال علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران در واکنش به صحبت‌های معاون وزیر انرژی گرجستان از جزئیات این قرارداد خبر داده است.

    به گفته این مقام مسؤول شرکت "جی آی ای سی" گرجستان مشتری گاز ایران است که برای یک دوره چهارماهه 40 میلیون مترمکعب از ایران خریداری کرد که اجرایی شدن این قرارداد منوط به دریافت مجوزهای لازم از ارمنستان است.

    ظاهرا این شرکت گرجستانی در زمینه تولید،انتقال انرژی، تاسیسات برق‌آبی و نیروگاه فعالیت می‌کند؛ همچنین واردات و توزیع گاز برای مشتریان صنعتی نیز جزو فعالیتهای این شرکت قرار دارد.

    علیرضا کاملی دی ماه سال 94 در تشریح برنامه‌های جدید صادرات گاز ایران به کشورهای منطقه قفقاز، گفته بود: براساس مذاکراتی که با گرجستان انجام شده، قرار است گاز را به مرز ارمنستان منتقل کنیم و گرجستان در مرز خود از ارمنستان گاز را تحویل بگیرد.

    مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز در مورد طرح‌های جدید صادرات گاز، اظهار کرده بود: مذاکرات زیادی با گرجستان برای صادرات گاز به این کشور انجام شده است، البته برای امضای قرارداد، باید طرح صادرات گاز به گرجستان مقرون به صرفه باشد

    برچسب ها