عصر خودرو

طلا و فتح قله های قبلی قیمتی در تردید

عصر بازار- قیمت طلای داخلی ۱۷ عیار طی دو هفته اخیر بیشتر از ۱۵ هزار تومان در هر مثقال رشد داشته است و باعث جلب توجه معامله گران شده است. ولی باید اذعان کرد که این صعودها هنوز به اندازه کافی قدرت ندارند و نشانه های رشد قیمت در دراز مدت نیستند.

طلا و فتح قله های قبلی قیمتی در تردید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، با توجه به دو عامل مهم تاثیر گذار در قیمت طلا یعنی نرخ دلار در برابر ریال و نیز قیمت طلای جهانی باید از ورود شتابزده به بازار پرهیز کرده و خصوصا اینکه از نظر تکنیکالی ناحیه خرید در طلای جهانی و نیز دلار /ریال  نشانه های خوبی از رشد را فعلا ندارند یا اگر هست هنوز قابل توجه نیستند و باید تا تثبیت علائم فعلی و یا تقویت انها کمی صبر پیشه کرد. احتمال زیاد این نشانه ها در طی هفته جاری تکلیف صعود مجدد و یا نزول و اصلاح  قیمت را مشخص خواهند کرد.

    قیمت طلای داخلی پتانسیل رشد تا بالای510 هزار تومان در هر مثقال را نیز دارد و بهترین نقطه خرید برای تا سه شنبه این هفته  در 486 و 482 هزار تومان است. برای بعد از سه شنبه احتمال زیاد نقاط ورود بازار تغییر خواهند کرد و به همین دلیل  حجم معاملات خود را به نسبت کمتر انتخاب کرده و ریسک خود را کاهش دهید.

    کسانی که  سکه و یا طلای آب شده (طلای فیزیکی ) را قبلا خریده اند و یا منتظر ورود به بازار هستند  فعلا اقدامی نکنند تا جهت میان مدت بازار تغییر کند. هیجان زدگی در ورود و یا خروج از بازار عامل زیان اکثریت معامله گران است.

    *سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار

    برچسب ها