عصر خودرو

۲۴۰ سوپر تانکر نفتکش نخستین بار پس از برجام در خارگ بارگیری کردند

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برای نخستین بار پس از برجام ۲۴۰ سوپر تانکر نفتکش با پرچم های کشورهای مختلف در جزیره خارگ بارگیری کردند.

۲۴۰ سوپر تانکر نفتکش نخستین بار پس از برجام در خارگ بارگیری کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد مهدی بنچاری افزود:  درچهار ماه نخست امسال 35 میلیون و 838 هزار تن محصولات مختلف در بندر خارگ تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 60 درصد افزایش نشان می دهد.
    وی اضافه کرد: بندر خارگ از مهمترین بنادر کشور در حوزه صادرات است به گونه ای که بیشترین نفت خام صادراتی کشور از این بندر مهم و استراتژیک بارگیری می شود.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تردد کشتی های بزرگ نفتی و سوپر تانکرها به خارگ افزود: برای نخستین بار پس از برجام نفتکش ها با پرچم کشورهای مختلف از جمله فرانسه، اسپانیا، یونان، لهستان، هلند، ایتالیا و کره جنوبی وارد بندر خارگ شدند و پس از بارگیری به مقاصد مورد نظر حرکت کردند.
    بنچاری با بیان اینکه اسکله های جزیره خارگ دارای ظرفیت بالایی برای پهلوگیری و بارگیری هستند، تصریح کرد: اسکله 'تی' یا شرقی قادر است همزمان هشت فروند کشتی برای بارگیری پهلودهی کند و در اسکله 'آذرپاد' یا غربی خارگ چهار کشتی همزمان برای بارگیری نفت خام پهلو می گیرند.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در چهار ماه نخست امسال 925 کشتی با ظرفیت بالای یکهزار تن و زیر یکهزار تن برای صادرات پهلو گرفتند.
    بنچاری با بیان اینکه در این مدت 295 کشتی با ظرفیت بالای یکهزار تن درخارگ پهلو گرفت گفت: از این تعداد کشتی 240 فروند سوپرتانکر نفتکش بود که برای نخستین بار پس از برجام در خارگ تردد می کردند.
    جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

    برچسب ها