عصر خودرو

طلای سرخ ارزان شد;

افزایش ۱۰ درصدی تولید زعفران

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران گفت:در حال حاضر نرخ هر کیلو طلای سرخ با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی ۵ میلیون و ۵۰۰ الی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

افزایش ۱۰ درصدی تولید زعفران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به وضعیت قیمت زعفران اظهار داشت: با توجه به انبوه زعفران احتکار شده در انبارها پیش بینی می شود که قیمت در یک الی دو ماه آینده همزمان با فصل برداشت به حالت عادی خود بازگردد.

    وی افزود:حباب قیمت طلای سرخ در حال شکستن است و پیش بینی می شود که این روند کاهش در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

    حسینی اذعان کرد: هم اکنون بیش از 100 تن زعفران از سوی برخی افراد سودجو به امید گران شدن و سودهای هنگفت در انبارها موجود است که بخشی از آن به محصول سال آینده اضافه خواهد شد.

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به پیش بینی تولید زعفران بیان کرد: براساس پیش بینی وزارت جهاد امسال تولید با افزایش 10 درصدی نسبت سال گذشته به مرز 400 تن خواهد رسید.

    وی ادامه داد: با توجه به آنکه بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا هستیم از این رو راهی به جز افزایش سرانه مصرف و توسعه بازارهای هدف نداریم، چرا که در آینده نه چندان دور با تولید انبوه زعفران در کشور مواجه خواهیم شد.

    حسینی در خصوص روند صادراتی زعفران تصریح کرد: میزان صادرات طلای سرخ در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته روند افزایش داشته است که متاسفانه پس از آن صادرات روند کاهش به خود گرفته ، از این رو لازم است که تمهیداتی در جهت توسعه صادرات به کار بگیریم تا دغدغه جذب محصول در دنیا را نداشته باشیم.

    برچسب ها