عصر خودرو

چرا بازار سرمایه به رئیس جدید بورس روی خوش نشان داد؟

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: تغییرات جدیدی که در سازمان بورس و اوراق بهادار اتفاق افتاد، تغییرات خوبی است و همانطور که دیدیم در نختسین روز کاری، بازار هم به آن واکنش مثبت نشان داد.

چرا بازار سرمایه به رئیس جدید بورس روی خوش نشان داد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاهین چراغی  اظهار کرد: تغییرات جدیدی که در سازمان بورس و اوراق بهادار اتفاق افتاد، تغییرات خوبی است نه به این معنی که آقای فطانت نقایصی داشته‌اند، بلکه همان‌طور که ایشان هم اشاره کرده‌اند منظور این است که آقای شاپور محمدی یک فرد باتجربه است و چهره غریبه‌ای نیستند.

    رئیس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین گفت: از آنجا که آقای محمدی در لایه‌های مختلف بازار سرمایه بوده است، از تجربه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف برخوردار است، از این رو به نظر می‌رسد هم بر مباحث کارشناسی، هم تئوریک و هم بحث بازار سرمایه اشراف کامل داشته باشد.

    این کارشناس بازار سهام افزود: از همه مهم‌تر حضور او در بخش هیات داوری است که چندین دوره در آنجا حضور داشته‌اند. همچنین مسوولیت در کمیته امتحانات، شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و... که داشته باعث شده تا با مشکلات ودغدغه‌ها در این راستا آشنا شده باشد. مثلا از مشکلاتی که باعث شدند کانون نهادهای سرمایه‌گذاری پا نگیرد، باخبر است زیرا در آنجا حضور داشته است. پس بنظر می‌رسد راه‌کارهای اساسی برای رفع این مشکلات در پیش داشته باشد.

    چراغی با بیان اینکه کاملا به این مساله خوشبین هستم، خاطرنشان کرد: به هرحال این موضوع اتفاق افتاده است. تفکیک نهاد ناظر با نهاد قانون‌گذار از اتفاقاتی است که باید در حوزه قانون ایجاد شود. به نظر می‌رسد از آنجا که آقای محمدی در وزارت اقتصاد هم، بوده‌اند در قانون جدید بازار سرمایه، به این قضیه اشاره کنند و این اصلاحات انجام می‌شود و این بحث یکی از اهداف جدی که اصلاحیه قانون است.

    او گفت‌: در مجموع اتفاق خوبی صورت گرفته و همانطور که دیدیم در نخستین روز کاری (چهارشنبه گذشته) بازار هم به آن واکنش مثبت نشان داد.

    برچسب ها