عصر خودرو

کاهش ۵۹ درصدی سود بزرگ‌ترین شرکت نفتی آمریکا

افت قیمت جهانی نفت آمریکایی‌ها را ورشکست می‌کند؟

عصر بازار- با ادامه کاهش قیمت جهانی نفت، شرکت بزرگ نفتی اگزون که یکی از بزرگترین شرکت های نفتی آمریکا است با زیان شدید مالی روبرو شد.

افت قیمت جهانی نفت آمریکایی‌ها را ورشکست می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، بزرگترین شرکت نفتی آمریکا در 4 ماهه دوم سال جاری میلادی  59 درصد کاهش سود یعنی 1.7 میلیارد دلار زیان داشته است. شاید کاهش سود و افت درآمد برای شرکت‌های دیگر نفتی دیگر پیش آمده باشد، اما برای این شرکت بزرگ از سال 1999 بی‌سابقه بوده است.

    این کاهش سود موجب شده وال استریت نیز واکنش نشان دهد و کارشناسان پیش بینی کرده اند که سود این شرکت همچنان کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر میزان سوددهی شرکت اگزون به کمترین میزان خود در 17 سال اخیر رسیده است.

    شاخص اگزون روز گذشته در بازار 3 درصد کاهش داشته است. با این روند افت، امکان دارد ارزش اگزون از شرکت هایی مانند آمازون و فیسبوک پایینتر بیاید. این در حالی است که ارزش سهام اگزون در بازار 363 میلیارد دلار کاهش داشته است.

    اگزون تنها شرکتی نیست که به علت کاهش قیمت نفت صدمه دیده، ریوال شورون 1.5 میلیارد دلار افت سود داشته است. این شرکت دومین شرکت بزرگ نفتی آمریکا است.

    قیمت نفت پس از کاهش شدیدی که داشت و به کمترین میزان خود بشکه ای 26 دلار در فوریه رسید ، دوباره روندی افزایشی داشت ولی اکنون بازار کمی متزلزل شده و نفت خام در کانال 49 دلار نوسان دارد.

    برچسب ها