عصر خودرو

در جولای ۲۰۱۶؛

نفت ۷.۵ دلار ارزان شد

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در پایان معاملات هفته با ۰.۶ درصد کاهش روزانه و ۱۴.۵ درصد کاهش ماهیانه به ۴۲ دلار و ۴۶ سنت رسید.

نفت ۷.۵ دلار ارزان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت خام آمریکا در روز جمعه پس از رسیدن به پایین ترین رقم های 3 ماه اخیر به دلیل تداوم مازاد عرضه افزایش یافت، اما قیمت ها در پایان معاملات ماه جولای حدود 15 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش ماهیانه در طی یک سال اخیر برای نفت خام آمریکا بود.

    کند شدن رشد اقتصادی و حجم بالای ذخایر نفت خام و فراورده های نفتی موجب شده تا قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت افت کند و به 20 درصد پایین تر از بالاترین رقم های ثبت شده در سال 2016 برسد. قیمت هر دو شاخص نفتی در روز جمعه به پایین ترین رقم از ماه آوریل تاکنون رسید.

    کاهش ارزش دلار به پایین ترین رقم 3 هفته گذشته موجب شد تا نفت برای دارندگان ارزهای غیر دلاری ارزان شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 0.6 درصد کاهش روزانه و 14.5 درصد کاهش ماهیانه(7.5 دلار) به 42 دلار و 46 سنت رسید. این بیشترین افت قیمت ماهیانه نفت برنت از ماه دسامبر تاکنون بوده است.

    قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 46 سنت، معادل یک درصد افزایش همراه بود و به 41 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات میانه روز برای اولین بار از 20 آوریل به 41 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات یک ماهه 14 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش ماهیانه از جولای 2015 تاکنون بود.

    با این وجود، قیمت نفت خام همچنان بیش از 55 درصد بالاتر از پایین ترین رقم های 12 سال اخیر(26 تا 27 دلار) است که در سه ماهه نخست امسال به ثبت رسیده بود.

    تحلیلگران نتظار دارند امسال به دلیل رشد تقاضا قیمت نفت بالاتر برود.

    برچسب ها