عصر خودرو

در هفته پایانی مردادماه

ارزش معاملات فرابورس ایران ۴۵ درصد افزایش یافت

عصر بازار: ارزش معاملات فرابورس در هفته گذشته با رشد ۴۵ درصدی به رقم ۵ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات فرابورس ایران ۴۵ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در هفته‌ای که سپری شد، ارزش و دفعات دادوستدها افزایش 45 و 11 درصدی نسبت به هفته گذشته نشان داد و ارزش معاملات در مجموع به رقم 5 هزار و 161 میلیارد ریال رسید ضمن آنکه حجم معاملات با افت 59 درصدی معادل 597 میلیون ورقه بهادار بود.
    نگاهی به بازارهای فرابورس ایران در هفته پایانی مردادماه از افزایش حجم و ارزش معاملات در بازارهای اول و دوم حکایت دارد به نحوی که در بازار اول 58 میلیون ورقه بهادار به ارزش 179 میلیارد ریال و در بازار دوم 331 میلیون ورقه بهادار به ارزش 670 میلیارد ریال خرید و فروش شده است.
    این وضعیت در مقایسه با هفته قبل از آن، نشانگر رشد 20 درصدی حجم و 33 درصدی ارزش معاملات در بازار اول و 65 درصدی حجم و 39 درصدی ارزش معاملات در بازار دوم فرابورس ایران است.
    همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی، 26 میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل 3 هزار و 870 میلیارد ریال داد و ستد شد که نشان دهنده تقویت 47 درصدی حجم و 151 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن بود.
    با این وجود، حجم معاملات هفتگی در بازار پایه 87 درصد و ارزش معاملات 84 درصد کاهش یافت و 155 میلیون ورقه بهادار به ارزش 227 میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفته است.
    در هفته معاملاتی منتهی به 28 مردادماه، ارزش بازار فرابورس ایران با کاهش 2.3 درصدی به رقم 804 هزار و 450 میلیارد ریال رسید و آیفکس هم برخلاف هفته قبل سیر نزولی به خود گرفت و روی عدد 750 واحد توقف کرد.
    این گزارش می‌افزاید، در معاملات هفته پایانی مرداد، گروه بانک‌ها با یک پله صعود و سهم 16 درصدی در صدر صنایع پیشرو جای گرفت و به دنبال آن گروه سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات شیمیایی به ترتیب با سهم 15 و 12 درصدی قرار گرفتند.

    برچسب ها