عصر خودرو

ایران با کنار زدن کویت چهارمین صادرکننده نفت به ژاپن شد

عصر بازار- با افزایش ۳ برابری صادرات نفت ایران به ژاپن در ژوئن ۲۰۱۶ جایگاه چهارمین تامین کننده نفت ژاپن در این ماه به ایران رسید.

ایران با کنار زدن کویت چهارمین صادرکننده نفت به ژاپن شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از افزایش حدود 3 برابری واردات نفت این کشور از ایران در ژوئن 2016 خبر داد.

    بر اساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه ژوئن امسال به 1.312 میلیون کیلو لیتر برابر با 288 هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 195 درصدی داشته است. واردات نفت ژاپن از ایران در ژوئن سال گذشته میلادی 443 هزار کیلو لیتر برابر با 97 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

    در عین حال واردات نفت ژاپن از ایران در ژوئن امسال نسبت به ماه قبل از آن افت 14 درصدی داشته است. ژاپن در ماه می روزانه 333 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود.

    بر اساس این گزارش ایران که در جریان تحریم نفتی در میان تامین کنندگان نفت مورد نیاز ژاپن رتبه پنجم و بالاتر را داشت در ماه ژوئن با کنار زدن کویت به رتبه چهارم رسیده است. ایران در این ماه 8.8 درصد نفت مورد نیاز ژاپن را تامین کرده و پس از عربستان،‌ امارات و قطر چهارمین صادرکننده نفت به این کشور شناخته شده است.

    صادرات نفت عربستان به ژاپن در ژوئن امسال معادل  32.4 درصد کل واردات این کشور بوده است و این رقم برای امارات 26.4 درصد و برای قطر 9.8 درصد اعلام شده است. سهم کویت نیز 54 درصد بوده است.

    برچسب ها