عصر خودرو

رشد اقتصادی اروپا نصف شد

عصر بازار- آمارهای موسسه آمار اروپا (یورو استات) نشان می دهد رشد اقتصادی ۱۹ کشور حوزه یورو در سه ماهه دوم سال نسبت به سه ماهه نخست نصف شده و به ۰.۳ درصد رسیده است.

رشد اقتصادی اروپا نصف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آمارهای رسمی نشان می دهد، رشد اقتصادی در حوزه یورو در 3 ماهه دوم امسال به دلیل ابهام ایجاد شده قبل از رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یافته است. اقتصاددانان گفتند، این کندی رشد می تواند نشانه ای از ضعیف تر شدن رشد اقتصاد در آینده باشد.

    بر اساس اعلام اداره آمار اروپا (یورواستات)، تولید ناخالص داخلی در 19 کشور حوزه یورو در سه ماهه آوریل تا ژوئن نسبت به سه ماهه قبلی 0.3 درصد افزایش یافته، و نسبت به رشد 0.6 درصدی سه ماهه نخست امسال نصف شده است.
    این کاهش رشد پس از رشد قوی حوزه یورو در سه ماهه نخست سال قابل پیش بینی بود، اما فضای ابهام آلود پیش از رفراندوم 23 ژوئن جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا احتمالا این کندی را تشدید کرده است.
    پیتر واندن هوت، اقتصاددان آی ان جی بانک در این باره اظهار داشت: «سه ماهه سوم سال شروع خوبی داشته است، اما احتمالا خیلی زود است که بخواهیم احتمال تاثیر منفی خروج انگلیس از اتحادیه را بر رشد حوزه یورو کمرنگ بشماریم.»
    پس از برگزاری رفراندوم خروج، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا پیش بینی خدو از رشد تولید ناخالص داخلی حوزه یورو در سال جاری و سال 2017 را کاهش دادند.
    علاوه بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، روند ضعیف تجارت جهانی و کاهش تاثیر مثبت عوامل مساعد اقتصادی ممکن است موجب کاهش بیشتر رشد اقتصادی حوزه یورو در ماه های آینده شود.
    جک آلن تحلیلگر موسسه کپیتال اکونومیکس با اشاره به کاهش تاثیر مثبت ارزان شدن نفت و کاهش ارزش یورو گفت: «ما فکر می کنیم این کاهش رشد نشان دهنده اتفاقاتی است که قرار است در آینده رخ دهد... ما فکر میک نیم رشد تولید ناخالص داخلی حوزه یورو در بقیه ماه های سال کندتر هم خواهد شد.»

    برچسب ها