عصر خودرو

شگرد جدید برای گران کردن دلار و خالی کردن جیب مردم

عصر بازار- رئیس مرکز تجارت جهانی ایران دستورالعمل جدید بانک مرکزى مبنی بر آزاد شدن معامله دلار آزاد در بانک ها را شگرد جدید برای گران کردن دلار و خالی کردن جیب مردم ارزیابی کرد.

شگرد جدید برای گران کردن دلار و خالی کردن جیب مردم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی در کانال تلگرامی خود نوشت: "بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزى که توسط آقاى سیف از طریق صدا و سیما به اطلاع عموم رسید، از ابتداى هفته آینده، همه بانکها مجاز میباشند تا آزادانه به فعالیتهاى ارزى بپردازند و نسبت به خرید و فروش ارزهاى مجاز با نرخ بازار آزاد اقدام نمایند.

    بر همین اساس لازم به ذکر است که دستورالعمل جدید بانک مرکزى در خصوص فعالیت آزادانه بانکها در معاملات ارزى، متأسفانه شگرد تازه دولت جهت افزایش نرخ ارزهاى رایج میباشد و احتمالاً آقایان قیمت دلار دولتى را حداقل تا سقف 3500 تومان بالا خواهند برد.
    در این راستا و به محض اینکه بانکها خرید و فروش ارز  را با نرخ آزاد آغاز نمایند و در نتیجه بدلیل کافى نبودن منابع ارزى خود، قادر به تأمین ارز مورد نیاز همه خریداران خویش نباشند از همین رو مجدداً مشتریان جهت تأمین نیاز ارزى خود به بازار آزاد روى خواهند آورد که این امر موجب افزایش چند صد تومانى نرخ ارز خواهد شد. فلذا این دستور بانک مرکزى بیش از اینکه در جهت رفاه حال مردم و صرفه جویى در هزینه هاى خریداران برداشته شده باشد بیشتر بمنظور خالى کردن جیب مردم و افزایش درآمدهاى ریالى دولت صادر و به مرحله اجراء گذاشته خواهد شد.
    واکنش کلى اینجانب به دستورالعمل جدید بانک مرکزى، روز یکشنبه آینده بطور مفصل از طریق رسانه ها بیان خواهد شد."

    برچسب ها