عصر خودرو

توتال مشتری روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران شد

عصر بازار- وزیر نفت ایران از امضای یک توافقنامه نفتی با شرکت فرانسوی توتال در جریان دیدار مقامهای ایرانی و فرانسوی در پاریس خبر داد. مقامات شرکت توتال هم گفته‌اند،در نظر دارند برای خرید روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام یک قرارداد با ایران امضا کنند.

توتال مشتری روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بیژن زنگنه دیروز در نشست ایرانیان مقیم فرانسه در پاریس که با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: ایران با شرکت توتال یک قرارداد امضا خواهد کرد.

    وی بدون اشاره به جزئیات گفت: ما یک قرارداد امضا خواهیم کرد.
    در همین حال پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال اعلام کرد که پس از دیدار رؤسای جمهوری ایران و فرانسه در کاخ الیزه، این شرکت فرانسوی با ایران برای خرید نفت خام یک قرارداد امضا می کند.
    وی افزود: ما در نظر داریم برای خرید روزانه 150 تا 200 هزار بشکه نفت خام یک قرارداد با ایران امضا کنیم.
    پویان ادعا کرد: توتال پیش از این حضور فعالی در ایران داشته است و نسبت به تعهدهای خود وفادار بوده است، واضح است که ما اجرای پروژه های دیگر با ایران را پیش بینی می کنیم اما آنها به گفتگوهای بیشتری نیاز دارد.
    شرکت ملی نفت ایران و توتال یادداشت تفاهم امضا کردند
    شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه شب گذشته در حضور رؤسای جمهوری ایران و فرانسه در پاریس در محل کاخ الیزه، یادداشت تفاهم امضا کردند.
    رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و یکی از مدیران ارشد شرکت فرانسوی توتال بعد از ظهر پنجشنبه در حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه یادداشت تفاهم امضا کردند. پاتریک پویان، مدیرعامل توتال و بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در این مراسم حاضر بودند.
    روحانی: توتال می تواند از فرصت خوب همکاری در حوزه انرژی ایران استفاده کند
    رئیس جمهوری در دیدار با مدیرعامل توتال، به سوابق همکاری این شرکت با ایران اشاره کرد و گفت: توتال می تواند از فرصت همکاری در حوزه انرژی ایران به خوبی استفاده کند.
    حسن روحانی دیروز در دیدار با پاتریک پویان به سوابق همکاری این شرکت با ایران اشاره کرد و گفت: ایران قطب انرژی منطقه است و توتال نیز می تواند با توجه به سوابق و تجربه های همکاری دو طرف، از فرصتهای خوبی که برای همکاری در حوزه انرژی وجود دارد، به خوبی استفاده کند.
    مدیر عامل توتال در این دیدار به سوابق حضور این شرکت در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: توتال، آماده بازگشت به همکاریها و مشارکت سریع در توسعه میدانهای نفت و گاز ایران است.

    برچسب ها