عصر خودرو

به لطف تخفیف‌های قیمتی;

صادرات نفت ایران به آسیا رکورد ۴ ساله را شکست

عصر بازار- صادرات نفت ایران به آسیا در ماه گذشته میلادی ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به بالاترین رقم در بیش از ۴ سال گذشته رسیده است.

صادرات نفت ایران به آسیا رکورد ۴ ساله را شکست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، صادرات نفت ایران به 4 مشتری عمده آسیایی اش در ماه ژوئن با 47.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بالاترین رقم در بیش از 4 سال گذشته رسید. این نشان می دهد که تهران اقدامات قابل توجهی را برای بازپس گیری سهم از دست رفته خود از بازار نفت صورت داده است.

    ایران به لطف دسترسی به تانکرهای بیشتر از طریق بیمه های موقت کشتیرانی، سریعتر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند در حال بازپس گیری سهم خود از بازار نفت است.

    با توجه به اینکه این عضو اوپک قیمت نفت خود برای ماه اوت در بازارهای آسیا، مدیترانه و بندر سیدی کریر مصر را کاهش داده، فروش قوی نفت ایران احتمالا ادامه خواهد داشت.

    میزان فروش نفت ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه دسامبر تقریبا دو برابر شد و به بالاترین رقم در 4 سال و نیم گذشته رسید. ایران، عربستان و عراق با ارائه تخفیف در قیمت نفت خود مشتریان جدیدی را در کشورهایی نظیر لهستان برای خود دست و پا کرده اند و موجب افزایش تقاضای خریداران قدیمی در آسیا شده اند.

    بر اساس آمارهای دولتی و داده های به دست آمده از رد گیری کشتی ها، 4 کشور کره جنوبی، ژاپن، چین و هند در ماه ژوئن مجموعا 1.72 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کردند.

    وزارت تجارت ژاپن روز جمعه آماری را منتشر کرد که نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به یک سال قبل تقریبا 3 برابر شده و به 275 هزار بشکه در روز رسیده است.

    ایران امسال در ژاپن مشتریان جدیدی نیز برای نفت خود پیدا کرده است. شرکت پالایشگاهی توتن جنرال سکیو اولین محموله نفتی ایرانی خود را از زمان استقلال از شرکت آمریکایی اکسون موبیل خریداری کرده است.

    برچسب ها