عصر خودرو

تفاهمنامه دستورالعمل تدوین استانداردهای ملی صنعت نفت امضا شد

عصر بازار- تفاهمنامه دستورالعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت ( NIPS) با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت و رئیس سازمان ملی استاندارد امضا شد.

تفاهمنامه دستورالعمل تدوین استانداردهای ملی صنعت نفت امضا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تفاهمنامه دستورعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت (NIPS) به امضای محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رسید.

    هدف از تهیه این دستورالعمل بیان گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشی و فرآورده های نفتی (NIPS) براساس بند یک از اهداف کلی تفاهمنامه امضا شده میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد در اردیبهشت ماه ١٣٩٤ است.

    در اردیببهشت ماه سال ١٣٩٤ همسو با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و همچنین اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور هم افزایی پتانسیلهای بالقوه از طریق گسترش همکاری میان میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران تفاهمنامه ای امضا شد.

    *روابط میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد یکپارچه می شود

    محمدرضا مقدم معاون وزیر نفت در حاشیه امضای تفاهمنامه دستورالعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت (NIPS)، با اشاره به همکاریهای صورت گرفته میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران، اظهارکرد: طی این مدت جهش خوبی درباره ساماندهی استاندارد صورت گرفته است به نحوی که توانستیم استانداردهای صنعت نفت را در سطح ملی مطرح کرده و بنا داریم این استانداردها را نیز در سطح بین المللی تدوین کرده و به اعتماد بخشی در این زمینه اقدام کنیم.

    وی با اشاره به امضای دستورالعمل صورت گرفته میان این دو ٢ نهاد، گفت: صنعت نفت یک صنعت بین المللی است و هیچ صنعتی در کشور معادل این صنعت نیست، براین اساس استانداردهای تدوین شده در آن نیز باید به گونه ای تدوین شود که بتواند در عرصه ملی و بین المللی به تولید فناوری و اجرای طرحهای توسعه ای منتهی شود.

    مقدم با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای افزایش ضریب بازیافت مخازن و همچنین اجرای فعالیتها بر مبنای فناوری و توسعه، یادآور شد: بر این اساس شاکله صنعت نفت در ٢ بخش عملیاتی و طرحهای توسعه ای بنا شده است که شالوده این بخشها به استاندارد بستگی دارد.

    *استانداردهای صنعت نفت بین المللی می شود

    معاون امور پژوهش و فناوری وزیر نفت با بیان این که زیرساختهای همه نظامهای فنی و اجرایی در استاندارد خلاصه شده است، ادامه داد: دوام و بقای بخش کالا، خدمات و تجهیزات صنعت نفت نیز به استانداردهای این بخش بستگی دارد، بنابراین باید در تدوین استانداردهای آن دقت لازم صورت گیرد.

    مقدم با تاکید بر تدوین روشهای کارآمد در بخش استانداردهای صنعت نفت، گفت: امضای این دستورالعمل سبب یکپارچه شدن روابط وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران می شود.

    وی با بیان این که با امضای این سند می توانیم ادعا کنیم که وزارت نفت در تدوین استانداردها از سطح ملی به سطح بین المللی گام برداشته است، اظهارکرد: با یکپارچه شدن فرایندها در تدوین استانداردهای صنعت نفت، شاهد کوتاه شدن مسیر تدوین این فرایند و همینطور سرعت در اجرای کار خواهیم بود.

    مقدم ادامه داد: سعی می کنیم با تدوین استاندارد بین المللی برای صنعت نفت ایران، شکاف ایجاد شده بین صنعت نفت و تکنولوژیهای بین المللی را کاهش داده و سبب توسعه سایر بخشهای کشور شویم، زیرا رشد صنعت نفت سبب رشد سایر بخشهای اقتصادی می شود.

    تفاهمنامه دستورالعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت (NIPS) عصر امروز با حضور معاون امور پژوهش و فناوری وزیر نفت و رئیس سازمان ملی استاندارد امضا شد.

    هدف از تهیه این دستورالعمل بیان گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشی و فرآورده های نفتی (NIPS) براساس بند ١ از اهداف کلی تفاهمنامه امضا شده میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد در اردیبهشت ماه ١٣٩٤ است.

    برچسب ها