عصر خودرو

نوسانات دلار و پوند در هفته گذشته

عصر بازار- دلار آمریکا و پوند انگلستان در هفته گذشته بازارهای پرنوسانی را پشت سر گذاشتند به گونه‌ای که دلار ۲۱ تومان و پوند ۴۰ تومان افزایش قیمت پیدا کردند.

نوسانات دلار و پوند در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دلار آمریکا در هفته گذشته و پوند انگلستان در هفته گذشته بازار نسبتا پر نوسانی رو پشت سر گذاشتند و در جهت افزایش نرخ حرکت کردند.

    در روز شنبه دوم مرداد دلار آمریکا به طور متوسط 3510 تومان در بازار آزاد قابل مشاهده بود اما در روزهای بعد و تا انتهای هفته قیمت دلار شیب صعودی پیدا کرد.

    این نوع ارز در چهارم مرداد 3516 تومان و ششم مرداد 3531 تومان عرضه شد و درنهایت روز گذشته (پنجشنبه) روند آن معکوس شد و بر روی 3529 تومان ایستاد تا در مجموع دلار آمریکا در هفته گذشته 21 تومان نوسان پیدا کرده باشد.

    اما پوند انگلستان که در حدود یک ماه اخیر بازار پرنوسانی را پشت سر گذاشت و پس از برگزاری همه پرسی بریتانیا با افت قابل توجهی همراه شد، در هفته گذشته نیز بازار پرنوسانی را اینبار در جهت افزایش تجربه کرد. پوند در ابتدای هفته دوم مرداد 4669 تومان در بازار آزاد فروخته شد و تا روز پنجشنبه 7 مرداد سیر صعودی داشت.

    این نوع ارز روز چهارم مرداد 4658 تومان، روز پنج مرداد 4670 تومان، ششم مرداد 4679 تومان و روز گذشته هفتم مرداد در آستانه مرز 4700تومان قرار گرفت تا در مجموع حدود 40 تومان طی یک هفته گذشته نوسان پیدا کرده باشد. 

    اما محمد کشتی آرای  - رییس اتحادیه طلا و جواهر  - درباره افزایش ناگهانی قیمت طلا و ارز در هفته گذشته گفت که تا پنجشنبه هفته گذشته قیمت جهانی در کلیه بازارهای مالی از ثبات نسبی برخوردار و تقریبا همگی در انتظار تصمیم گیری در خصوص  وضعیت نرخ بهره در آمریکا بودند.

    وی همچنین یادآور شد که با عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا  قیمت دلار و طلای جهانی افزایش پیدا کرد که موجب افزایش 21 دلاری هر اونس طلای جهانی شد.

    به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین طی هفته گذشته قیمت سکه در محدوده  یک میلیون و 85 هزار تومان تا یک میلیون و 90 هزار تومان بود که با  عدم  تغییر نرخ بهره در آمریکا و نیز  افزایش یک‌باره قیمت هر اونس طلای جهانی شاهد افزایش 25 هزار تومانی قیمت در بازار سکه ایران بودیم.

    برچسب ها