عصر خودرو

استقبال آسیا از افزایش تولید و صادرات نفت ایران در پساتحریم؛

برنامه افزایش تولید نفت ایران به بالاترین سطح در ۸ سال می رسد

عصر بازار- شبکه خبری بلومبرگ به استقبال کشورهای آسیایی از افزایش صادرات نفت ایران اشاره کرد و گزارش داد، ایران قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، تولید خود را به بالاترین سطح هشت سال اخیر، یعنی چهار میلیون بشکه در روز، برساند.

برنامه افزایش تولید نفت ایران به بالاترین سطح در ۸ سال می رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کشورهای آسیایی که به عنوان بزرگترین خریداران نفت ایران به شمار می روند، پس از رفع تحریم ها نیز این جایگاه را حفظ کرده اند به طوری که همچنان بیش از دو سوم نفت خام صادراتی ایران روانه بازارهای آسیایی می شود.

    ایران توانست میزان صادرات نفت خود را در خرداد ماه امسال به حدود 2.1 میلیون بشکه در روز برساند و قصد دارد آن را در ماه های پیش رو به حدود 2.4 میلیون بشکه افزایش دهد.
    با وجود از سرگیری خرید نفت توسط مشتریان اروپایی از زمان اجرا شدن برجام در دی ماه پارسال، میزان صادرات نفت به اروپا به حدود 600 هزار بشکه در روز رسیده ، اما همچنان آسیا بزرگترین بازار صادرات نفت ایران است.
    بر این اساس، وزارت نفت به نقل از شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد: در بزرگترین بازار نفت جهان، خرید نفت صادراتی ایران دوباره رونق گرفته است.
    با پایان یافتن تحریم های غربی، ایران در نیمه نخست سال 2016 میلادی صادرات نفت را دوباره به بازار آسیا افزایش داد.
    براساس اطلاعات دولتی و داده های کشتیرانی، در ماه های ژانویه (دی-بهمن) تا ژوئن 2016 (خرداد- تیر) واردات نفت خام ژاپن از ایران ٢٨ درصد، هند 63 درصد، واردات کره جنوبی بیش از100 درصد و واردات نفت خام چین 2.5 درصد افزایش داشته است.
    افزایش واردات کشورهای یاد شده نشان می دهد ایران در راهبرد اولویت بخشی به پس گرفتن سهم خود از بازار کامیاب بوده است.
    به گزارش بلومبرگ، ایران تاکنون با افزایش 25 درصدی تولید خود در سال جاری میلادی، توانسته است ناباوری ها را ابطال کند و قصد دارد تا پایان امسال تولید خود را به بالاترین سطح هشت سال اخیر، یعنی چهار میلیون بشکه در روز، برساند.
    به طور میانگین در 6 ماه نخست 2016، ژاپن روزانه 206 هزار بشکه، هند روزانه 338 هزار بشکه، کره جنوبی روزانه 265 هزار بشکه و چین روزانه 603 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد.

    برچسب ها