عصر خودرو

دلایل تغییر بودجه داروسازی دکتر عبیدی

عصر بازار- شرکت داروسازی دکتر عبیدی دلایل تغییر پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۳۰ آذر ۹۵ براساس عملکرد واقعی ۶ ماهه را طی نامه ای به سازمان بورس و اوراق بهادار تشریح کرد.

دلایل تغییر بودجه داروسازی دکتر عبیدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، این شرکت در خصوص افزایش 8 درصدی فروش شرکت در بودجه جدید سال 95 براسا عملکرد شش ماهه نسبت به پیش بینی قبلی که شرکت روند صعودی برای فروش شرکت متصور نبود، اظهار داشته که این امر به دلیل برنامه ریزی برای شروع فروش برخی محصولات جدید در سه ماهه ابتدای سال 95-96 بود که برمبنای آخرین تغییرات برنامه تولید و فروش محصولات شرکت، فروش این محصولات در چهار ماهه پایانی سال مالی محقق خواهد گردید.

    بخش عمده افزایش فروش شرکت به دلیل مورد فوق الذکر است و دلیل دیگر افزایش سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی محصولات مذکور است. از طرفی باوجود افزایش فروش بهای تمام شده 12 درصد کم شده که به علت تغییر سیاست شرکت مبنی بر جایگزینی فروش محصولات با حجم فروش پایین و حاشیه سود بالا (محصولات جدید و گروه سرماخوردگی) به جای محصولات با حجم فروش بالا و حاشیه سود پایین می باشد که باعث کاهش بهای تمام شده علیرغم افزایش فروش خواهد شد. از طرفی همانطور که قبلا اشاره شد سرمایه گذاری در فعالیتهای بازاریابی محصولات سرمایه خوردگی افزایش می یابد که این امر هم باعث کاهش بهای تمام شده می شود.
    براساس این گزارش، هزینه های بازاریابی بالغ بر 70 درصد هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی را تشکیل می دهد، افزایش 45 درصدی هزینه های مذکور نسبت به پیش بینی بر مبنای عملکرد سه ماهه عمدتا به علت اضافه شدن محصولات جدید در سبد محصولات شرکت و لزوم سرمایه گذاری بیشتر در حوزه بازار یابی می باشد. علت دیگر، جایگزینی سیاست سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی به جای اعطای جوایز جنسی به مشتریان شرکت در خصوص محصولات گروه سرمایه گذاری است.
    در پایان ، در خصوص هزینه های مالی با توجه به برنامه تولید و فروش محصولات در شش ماهه دوم سال جاری و عدم وصول  وجوه حاصل از فروش محصولات مذکور در سال مالی جاری  تامین سرمایه در گردش جهت تولید این محصولات و همچنین  انجام هزینه های بازاریابی، نیاز شرکت به تامین مالی از سیستم بانکی کشور را غیر قابل اجتناب می کند. طبیعتا این امر باعث افزایش هزینه مالی در شش ماهه دوم سال نسبت به شش ماهه اول می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو