عصر خودرو

صعود سنگ‌آهن و فولاد جهانی به بالاترین سطح ۳ماهه

عصر بازار- در پی رشد قیمت فولاد، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی پنجشنبه چین با رشدی سه درصدی به بالاترین سطح خود از ماه آوریل رسید. این در حالی است که معدنکاران به منظور مقابله با ضربه خوردن صنعت داخلی، خواستار جلوگیری از صادرات ارزان شده‌‌اند.

صعود سنگ‌آهن و فولاد جهانی به بالاترین سطح ۳ماهه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از اینکه بیش از 20 شرکت معدن‌کار چینی در روز سه‌شنبه خواستار تحقیقات ضددامپینگ روی واردات مواد خام فولادسازی از برزیل و استرالیا شدند، قیمت سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 3 درصدی مواجه شد.

    یک معامله‌گر اهل شانگهای گفت: « اگر دولت به تدریج واردات سنگ‌آهن را محدود کند، قیمت سنگ‌آهن داخلی افزایش خواهد یافت. هر چند گمان نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد.»

    قیمت هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 3.5 درصدی به 473.50 یوآن (71 دلار) رسید که بالاترین سطح از 25 آوریل است.
    این رشد همچنین ناشی از تقویت قیمت فولاد بوده است. در حالی که مقامات چینی به دنبال کاهش آلودگی هوا دستور به کاهش تولید برخی کارخانه‌ها دادند، قیمت فولاد با رشد مواجه شده است.

    از 11 تا 22 جولای تولید متوسط روزانه فولاد 94 کارخانه فولاد اصلی چین با افتی 0.8 درصدی به 1.6897 میلیون تن رسیده است. قیمت هر تن میل‌گرد نیز در بورس آتی شانگهای با رشدی 3.7 درصدی به 2 هزار و 494 یوآن رسید.

    بر اساس اطلاعات TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز چهارشنبه با رشدی یک درصدی 58 دلار معامله شد. سطحی که آخرین بار در چهاردهم جولای مشاهده شده بود.

    بانک گلدمن‌ساکس با استناد به نوسانات اخیر قیمتی اعلام کرد، پیش‌بینی سه‌ماهه و شش ماهه قیمت سنگ‌آهن خود را از 45 و 35 دلار به 50 و 40 دلار افزایش داده است.

    گلدمن در گزارشی نوشت: « به طور کلی، ما انتظار داریم قیمت سنگ‌آهن در سال آینده به سطح 35 دلاری برسد و احتمالا تا زمانی که موجودی ذخایر فولاد به سطوح نرمال بازنگردد نوسانات قیمتی ادامه خواهد داشت.»

    برچسب ها