عصر خودرو

دلیل افزایش قیمت طلا و دلار

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر علت افزایش قیمت دلار و طلا را مربوط به بازار جهانی و تثبیت نرخ بهره در آمریکا اعلام کرد و گفت: این اقدام که شب گذشته صورت گرفت منجر به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و به تبع آن در بازار داخلی شد؛ به گونه‌ای که بیش از ۲۱ هزار تومان به قیمت سکه افزوده شده است.

دلیل افزایش قیمت طلا و دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای درباره علل افزایش قیمت دلار و طلا توضیح داد: مدتها بود که خیلی از معامله‌گران، اقتصاددانان و همچنین بورس‌های مالی جهان منتظر تصمیم در مورد نرخ بهره در آمریکا بودند. تا دیروز هم اکثر پیش‌بینی‌ها بر این بود که نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند و افزایش نرخ بهره باعث ریزش قیمت طلا خواهد شد.

    وی ادامه داد: در حالی که در ساعاتی قبل از نشست، پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش نرخ بهره و باعث کاهش قیمت طلا شده بود، ‌ در نشست شب گذشته فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره تثبیت و باعث شد قیمت طلا بالا برود و ارزش دلار تقویت شود.

    کشتی آرای با اشاره به تاثیر تقویت ارزش دلار بر بازار داخلی اظهار کرد: تقویت ارزش دلار در بازار داخلی ما باعث افزایش حدود 20 تومانی نرخ هر دلار شد. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی حدود 19 تا 21 دلار افزایش پیدا کرد. این دو عامل در مجموع به افزایش حدود 21 هزار تومانی هر قطعه سکه منجر شد.

    دلار آمریکا در بازار امروز -پنجشنبه- با ادامه روند افزایشی خود به 3534 تومان رسید و سکه تمام طرح جدید نیز یک میلیون و 111 هزار و 700 تومان فروخته می‌شود که بیش از 21 هزار تومان نسبت به دیروز افزایش قیمت دارد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز بیش از 113 هزار تومان قیمت دار و نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 555 و 285 هزار تومان فروخته می‌شوند.

    برچسب ها