عصر خودرو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتصاد دریامحور در مازندران فعال شود

عصر بازار- عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: باید توسعه اقتصاد دریامحور در استان مورد توجه قرار گیرد و از مسئولان می خواهیم که فعالیت های اقتصادی در استان را در همراهی با مردم دنبال کنند.

اقتصاد دریامحور در مازندران فعال شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی آقا محمدی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری مازندران گفت: چشم انداز 20 ساله ایران را در شرایطی نوشتیم که تغییرات و تحولات منطقه پیش‌بینی شد و در این چشم‌انداز تاکید شد که ایران باید قدرت اول منطقه شود.

    وی افزود: ایران اسلامی که در دوره صفوی قدرت سوم جهان بود، امروز از لحاظ، سیاسی، امنیتی در رتبه اول  قرار دارد ولی عملکرد اقتصادی آن متناسب نشده است.

    رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌هایی که دچار مشکل می شوند ناشی از بی تدبیری خود آنها است، تصریح کرد: باید هر کشوری برای رشد اقتصادی به عقبه اقتصادی خود توجه داشته باشد و در سند چشم انداز 20 ساله 8 درصد نرخ رشد اقتصادی، 8 درصد نرخ بیکاری و 8 درصد تورم پیش بینی شده است.

    وی با بیان اینکه اکنون که نرخ رشد منفی شده است نشان دهنده سرمایه گذاری اندک مردم است، افزود: در 40 سال گذشته به طور متوسط نرخ تورم 4.6 درصد بوده و اگر بخواهیم به 8 درصد برسد باید نرخ رشد سرمایه گذاری بالا برود.

    آقا محمدی با بیان اینکه هر عقب ماندگی در سال های آینده ضریب می خورد، اظهار کرد: هر کس عامدا یا از روی نادانی تحقق اقتصاد مقاومتی را یک روز به عقب بیندازد در همه معضلات و مشکلات اقتصادی مردم مقصر است.

    وی با بیان اینکه مسئولان عموما به دنبال سرمایه گذاری جدید هستند اما به دنبال بهینه کردن سرمایه گذاری‌های گذشته نیست، افزود: اجماعی ترین سند در طول تاریخ ایران سند اقتصاد مقاومتی است و همه جناح ها و گروه ها بر آن تردیدی ندارند.

    رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه صنعت 10 درصد از اقتصاد استان مازندران را دربر دارد، افزود: برای رشد اقتصادی باید اقداماتی انجام شود که همه حوزه های استان را دربر گیرد.

    آقا محمدی گفت: 8 درصد نرخ رشد معنایش این است که طی چشم انداز 20ساله وضعیت اقتصادی افراد 8 برابر شود و ما آمده ایم که اقتصاد مردم بزرگ شود.

    وی بیان کرد: اکنون مزارع ما کوچک است و نیاز است مدلی ارائه دهیم که ضمن حفظ مالکیت افراد بتوانیم اقتصاد کشاورزان را با بهره وری بهتر رشد دهیم.

    رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه مبنای اقتصاد مقاومتی این است که با کمترین کار بیشترین نتیجه بیشتری را دریافت کنیم، عنوان کرد:  باید توسعه اقتصاد دریا محور در استان مورد توجه قرار گیرد و از مسئولان می خواهیم که فعالیت های اقتصادی در استان را در همراهی با مردم  دنبال کنند.

    آقا محمدی گفت: مازندران یکی از بهترین استان های ایران بوده و از لحاظ جمعیتی متوازن است و این بزرگترین حسن استان است، باید اقتصاد مقاومتی را به صورت منطقه ای پیگیری کنیم که کدام منطقه نرخ رشد بیشتری می دهند.

    وی بیان کرد: باید تجربه های شرکت های موفق استان به دیگر واحدهای تولیدی برسد و هیچ سرمایه ای در استان بدون استفاده نماند.

    عضو تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه برای پاکسازی خاک از آلودگی بسیار هزینه می شود، گفت: باید جانمایی برای صنعت استان در مناطق مناسب باشد و اگر در استان مکان مناسب نبود در استان همجوار همچون سمنان واحدهای صنعتی احداث و با ایجاد راه مناسب این مهم انجام شود.

    برچسب ها