عصر خودرو

در چهار ماه نخست امسال؛

صادرات میعانات گازی ایران ۱۴۲ درصد افزایش یافت

عصر بازار- مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در چهار ماه نخست امسال هفت میلیون و ۹۲۲ هزار و ۲۱۴ تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۳۳۹ هزار دلار از پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۴۲ درصد و از حیث ارزش ۹۴ درصد افزایش داشته است .

صادرات میعانات گازی ایران ۱۴۲ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احمد پورحیدر روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات پارس جنوبی، افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه، 11 میلیون و 158 هزار و 421 تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش حدود چهار میلیارد و 967 میلیون و 762 هزار و 617 دلار به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 131 درصد و از نظر ارزش 74 درصد رشد داشته است.

    وی اضافه کرد: در این مدت، بیش از 19 میلیون و 80 هزار و 635 تن کالا شامل میعانات گازی، پلی اتیلن سبک و سنگین، بوتان، پروپان، مونو و دی اتیلن گلایکول، بوتادین 1و3، متانول، جامبوواکس، پارازایلین، اورتوزایلین، پلی پروپیلن، استایرن مونومر، هوی.اند، نفتا، گاز آمونیاک، کود اوره و رافینیت به ارزش بیش از هشت میلیارد و 189 میلیون و 101 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 136 درصد و از حیث ارزش 81 درصد افزایش را نشان می دهد.
    وی ادامه داد: بیشتر این محصولات به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، افغانستان، آذربایجان، ترکیه و هندوستان صادر شده است.
    میزان تولید میعانات گازی کشور پس از راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی افزایش یافته و به تبع آن، حجم صادرات این محصول نیز رشد قابل توجهی داشته است.
    بر اساس گزارش ها، میزان تولید میعانات گازی کشور به حدود 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
    میعانات گازی که نوعی نفت بسیار سبک شناخته می شود، دارای جذابیت زیادی برای پالایشگاه ها در آسیا و اروپا به شمار می رود.

    برچسب ها