عصر خودرو

در ۴ ماه نخست امسال;

ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران ار مرز ٥ میلیارد دلار گذشت

عصر بازار- ایران در چهار ماه نخست امسال ١٣ میلیون و ٤٣٨ هزار تن به ارزش پنج میلیارد و ٦٧٩ میلیون دلار محصول پتروشیمی روانه بازاهای جهانی کرد.

ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران ار مرز ٥ میلیارد دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تازه ترین آمار منتشر شده از سوی گمرک نشان می دهد که عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران در چهار ماه نخست امسال محصولات پتروشیمی با ١٣ میلیون و ٤٣٨ هزار تن و ارزش پنج میلیارد و ٦٧٩ میلیون دلار بوده است.

    طبق گزارش دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، صادرات غیرنفتی ایران در چهار ماه نخست امسال با افزایش قابل‌توجهی به بیش از ١٦ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال پارسال ٢١ درصد افزایش داشته است.

    براساس این گزارش، در چهار ماه نخست امسال ٤١ میلیون و ١٦١ هزار تن کالا به ارزش ١٦ میلیارد و 308 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از حیث وزن ٣٦ و ٣٧ صدم درصد و از لحاظ ارزش ٢١ و ١١ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در همین مدت ٩ میلیون و ٩٥٨ هزار تن کالا به ارزش ١٢ میلیارد و ٨٦٥ میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ١٢ و ٧٩ صدم درصد و از لحاظ ارزش ٧ و ١٢ صدم درصد کاهش داشته است.

    میانگین قیمت هر تن کالای صادراتی در این مدت ٣٩٦ دلار و میانگین قیمت هر تن کالای وارداتی یک هزار و ٢٩٢ دلار بوده است.

    این گزارش حاکی از آن است در مدت یادشده چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره جنوبی، ترکیه و هند پنج کشور عمده صادرکننده کالا به ایران بوده‌اند.

    بنابراین گزارش، با توجه به این میزان واردات و صادرات در مدت یادشده، تراز تجاری ایران مثبت بوده و با افزایش چهار میلیارد دلاری می‌توان گفت بهترین عملکرد تجارت خارجی کشورمان در سال‌های اخیر به ثبت رسیده است.

    برچسب ها