عصر خودرو

نشست بعدی اوپک میزبان یک وزیر جدید خواهد بود

عصر بازار- آرچاندا تاهار به عنوان وزیر جدید انرژی و منابع معدنی معدنی اندونزی منصوب شد.

نشست بعدی اوپک میزبان یک وزیر جدید خواهد بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با کناره گیری سودیرمان سعید از سمت وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی،  آرچاندار تاهار، فارغ التحصیل انستیتو صنعتی باندونگ و  ارائه دهنده طرح ساخت بلوک دریایی «ماسلا» جایگزین وی شد.

    اندونزی قصد دارد برای حمایت از صنعت پتروشیمی خود به جای وارد کردن ال پی جی از خارج، از گاز تولید شده در میدان گازی ماسلا برای تولید محصولات شیمیایی استفاده کند.

    برخی منابع اندونزی پیش تر اعلام کرده بودند که جوکو ویدودو،  رئیس جمهوری اندونزی قصد دارد وزیر انرژی این کشور را برکنار کند و  سودیرمان سعید، وزیر انرژی این کشور تغییر واهد کرد.

    منابع آگاه در دولت اندونزی به رویترز گفتند که رئیس جمهوری این کشور روز چهارشنبه در دومین تغییر در کابینه در کمتر از ٢ سال گذشته، وزیران تازه ای منصوب خواهد کرد که وزیر انرژی این کشور آسیایی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز تغییر می کند.

    رئیس جمهوری اندونزی نیز در صفحه توییتر خود نوشت: بزودی کابینه تازه ای معرفی خواهد شد و حمایت مردم برای موفقیت دولت بسیار مهم است.

    امکان دسترسی به سعید برای اظهارنظر در این باره وجود نداشت، اما وی سه شنبه شب (پنجم مرداد) در صفحه توییتر خود نوشت که مسئولیت بزرگ پایان یافته است.

    اندونزی پارسال پس از یک دوره چندساله کناره گیری از اوپک، دوبار عضویت خود را در این سازمان فعال کرد.

    برچسب ها