عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

استانداردهای صنعت نفت ایران، بین المللی می شود

عصر بازار- معاون امور پژوهش و فناوری وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت در تدوین استانداردها از سطح ملی به سطح بین المللی گام برداشته است، گفت: سعی می کنیم با تدوین استاندارد بین المللی برای صنعت نفت ایران، شکاف ایجاد شده بین صنعت نفت و تکنولوژی های بین المللی را کاهش دهیم.

استانداردهای صنعت نفت ایران، بین المللی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، صنعت نفت با هدف افزایش کیفیت در داخل و همچنین زمینه سازی برای گسترش تعاملات بین المللی در پی نهادینه کردن استانداردهای بین المللی در کشور است.

    بر این اساس، وزارت نفت با سازمان ملی استاندارد، تفاهمنامه دستورالعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت ( NIPS) امضا کردند.
    هدف از تهیه این دستورالعمل که عصر دیروز(چهارشنبه) به امضا رسید، بیان گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشی و فرآورده های نفتی (NIPS) براساس بند یک از اهداف کلی تفاهمنامه امضا شده میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد در اردیبهشت ماه 1394 است.
    در اردیببهشت ماه سال 1394 همسو با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و همچنین اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور هم افزایی پتانسیل های بالقوه از طریق گسترش همکاری میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران تفاهمنامه ای امضا شد.
    محمدرضا مقدم معاون امور پژوهش و فناوری وزیر نفت در مراسم امضای این تفاهمنامه به همکاری های میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران، اشاره کرد و گفت: جهش خوبی درباره ساماندهی استاندارد صورت گرفته است، به نحوی که توانستیم استانداردهای صنعت نفت را در سطح ملی مطرح کرده و بنا داریم این استانداردها را نیز در سطح بین المللی تدوین کرده و به اعتماد بخشی در این زمینه اقدام کنیم.
    وی افزود: صنعت نفت یک صنعت بین الملی است و هیچ صنعتی در کشور معادل این صنعت نیست، براین اساس استانداردهای تدوین شده در آن نیز باید به گونه ای تدوین شود که بتواند در عرصه ملی و بین المللی به تولید فناوری و اجرای طرح های توسعه ای منتهی شود.
    معاون امور پژوهش و فناوری وزیر نفت با بیان این که زیرساخت های همه نظام های فنی و اجرایی در استاندارد خلاصه شده است، ادامه داد: دوام و بقای بخش کالا، خدمات و تجهیزات صنعت نفت نیز به استانداردهای این بخش بستگی دارد، بنابراین باید در تدوین استانداردهای آن دقت لازم صورت گیرد.
    مقدم با تاکید بر تدوین روش های کارآمد در بخش استانداردهای صنعت نفت، گفت: امضای این دستورالعمل سبب یکپارچه شدن روابط وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران می شود.
    وی با بیان این که با امضای این سند می توانیم ادعا کنیم وزارت نفت در تدوین استانداردها از سطح ملی به سطح بین المللی گام برداشته است، اظهار کرد: با یکپارچه شدن فرایندها در تدوین استانداردهای صنعت نفت، شاهد کوتاه شدن مسیر تدوین این فرایند و همینطور سرعت در اجرای کار خواهیم بود.
    مقدم ادامه داد: سعی می کنیم با تدوین استاندارد بین المللی برای صنعت نفت ایران، شکاف ایجاد شده بین صنعت نفت و تکنولوژی های بین المللی را کاهش داده و سبب توسعه سایر بخش های کشور شویم، زیرا رشد صنعت نفت سبب رشد سایر بخش های اقتصادی می شود.

    برچسب ها