عصر خودرو

گواهی های UKAS انگلیس بعد از چهار سال وارد ایران می شود

عصر بازار- پس از لغو برخی تحریم ها این نهاد تأیید صلاحیت انگلیسی آمادگی خود را برای فعالیت در ایران و ارائه گواهی های معتبر متقاضیان اعلام کرده است.

گواهی های UKAS انگلیس بعد از چهار سال وارد ایران می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا خاکی فیروز رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران عنوان کرد: UKAS نهاد تأیید صلاحیت انگلستان که مانند سایر نهادها در هر کشوری می توانند گواهی معتبر در سایر کشورها نیز صادر کنند در زمان تحریم فعالیت خود را در ایران متوقف کرده بود.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر با اعلام لغو تحریم این نهاد فعالیت تأیید صلاحیت خود را در ایران از سرگرفته و درصورتی که یک آزمایشگاه و یا یک شرکت بازرسی فنی درخواست دریافت گواهی از UKAS داشته باشند با هماهنگی نهاد های ایرانی ایران صدور این گواهی  امکان پذیر است.

    خاکی فیروز تصریح کرد: از آنجایی که UKAS عضو اتحادیه اروپا است و در زمینه های متعددی نیز مورد تأیید کشورهای بسیاری است تمایل  زیادی برای اخذ گواهی معتبر تأیید صلاحیت از این نهاد دارند.

    وی همچنین در خصوص تأثیر جدا شدن کشور انگلستان از اتحادیه اروپا بر اعتبار این نهاد انگلیسی اظهار داشت: با توجه به این که UKAS همچنان به فعالیت خود در اروپا ادامه می دهد بنابراین با وجود جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا کلیه اقدامات این نهاد منقطع نمی گردد.

    رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران اذعان کرد: UKAS بعد از لغو تحریم ها در ایران هنوز فعالیتی آغاز نکرده و باید به این نکته اشاره کرد بیشتر ایرانی ها تمایل به اخذ گواهی از نهادهای ترکیه و آلمان دارند، تقاضای گواهی از انگلستان کمتر مشاهده شده لذا در طی چهار سال تحریم از طرف این نهاد انگلیسی آسیبی متوجه کشور نشده است.

    خاکی فیروز گفت: این مرکز در آبان ماه سال گذشته مورد ارزیابی نهاد بین المللی اتحادیه تأیید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت و در کمیته مدیریت، موافقت نامه به رسمیت شناختن چند جانبه به امضا رسید.

    وی همچنین گفت: از خرداد ماه به بعد شرکت هایی این که گواهی نامه را اخذ کرده اند در 32 کشور دارای اعتبار خواهد بود.

    وی  اظهار داشت: در مجمع بین المللی تأیید صلاحیت آزمایشگاهی مجدد توافق نامه به رسمیت شناختن چند جانبه را با مرجع بالاتری به امضا خواهیم رساند و در حدود 70کشور دنیا گواهی نامه های 9000 ایران دارای اعتبار خواهند شد.

    خاکی فیروز در پایان  افزود: در خصوص گواهی نامه های سیستم مدیریت زیست محیطی که شامل استاندارد 14001 است و همچنین گواهی نامه های سیستم مدیریت ایمنی غذا( استاندارد 22000) و گواهی محصول (استاندارد 17065) افزایش زمینه کاری خواهیم داشت و به دنبال کسب اعتبار بین المللی هستیم.

    برچسب ها